וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיב טעם ברשימה השחורה של הפועלים ולאומי

עדי דברת ושרון שפורר

29.10.2008 / 8:39

רשת המזון נכנסה לרשימות מיוחדות העוקבות אחר חברות שסיכון האשראי שלהן גדל. מניית הקבוצה איבדה 39% מתחילת השנה

קבוצת טיב טעם נכנסה לרשימות מעקב מיוחדת של הפועלים ולאומי - כך נודע ל-TheMarker. מדובר ברשימות העוקבות אחר חברות שהבנקים סבורים כי הסיכון של האשראי שהעמידו להן גדל. עם זאת, על פי הערכות, טיב טעם עומדת לפי שעה בתשלומי החוב לבנקים.

לרשימת המעקב של שני הבנקים הגדולים נכנסה טיב טעם הולדינגס שהיא חברה בשליטת עמית ברגר (38%) וקובי טרייביטש (40.8%) וכן החברה-הבת שלה - המהווה את חלק הארי של פעילותה - רשת המזון טיב טעם. ההתחייבויות של קבוצת טיב טעם לבנקים היו נכון לסוף הרבעון השני של השנה כ-295 מיליון שקל (כ-260 מיליון שקל מתוך זה בהלוואות לזמן קצר). ההתחייבויות לפועלים ולאומי מגיעות לכ-200 מיליון שקל.

כמו כן לחברה התחייבויות בשוק ההון למחזיקי האג"ח בהיקף של כ-28 מיליון שקל. איגרות החוב להמרה של טיב טעם נסחרות כיום בבורסה בתשואה דו-ספרתית גבוהה של 29.6% המלמדת על החשש של המשקיעים מיכולת החזר החוב של החברה.

מניות הקבוצה ירדו מתחילת השנה ב-39% והשלימו ירידה של כ-80% מאז פברואר 2007. הקבוצה נסחרת כיום בשווי של 112 מיליון שקל - כשליש מהונה העצמי שהגיע במחצית לכ-339 מיליון שקל.

טיב טעם חתמה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד של כ-6 מיליון שקל. החברה אמנם הצליחה לצמצם את ההפסד אל מול המחצית המקבילה של 2007 אך צברה הפסד כולל של 32 מיליון שקל מתחילת 2007.

ביולי 2007 עלתה טיב טעם לכותרות כאשר ארקדי גאידמק סיכם על רכישת 51% מהרשת תמורת 100 מיליון דולר, אך כמה ימים לאחר ההסכם הראשוני נמלך בדעתו ונסוג מהעסקה. בענף הקמעונות מדברים על כך שמערכת היחסים בין בעלי השליטה בטיב טעם נחשבת לעכורה כאשר בין השניים שורר חוסר הסכמה לגבי אופן ניהול החברה.

בין הסיבות לחשש של הבנקים מיכולת החזר החוב של החברה ניצב המשבר בכלכלה העולמית והצפי שהמשק הישראלי עלול לגלוש למיתון במהלך 2009 וחברות רבות יקלעו למצב של מחנק אשראי. מיתון שכזה צפוי לפגוע ברשתות השיווק.

בתגובה נמסר מקבוצת טיב טעם: "קבוצת טיב טעם עומדת בכל ההתחייבויות שלה כלפי פועלים ולאומי. תנאי האשראי שלה לרבות מסגרות האשראי לא שונו. לרשת מערכת יחסים טובה וחזקה עם בנקים אלה, והצדדים עובדים בשיתוף פעולה".

פועלים ולאומי סירבו להתייחס לידיעה ומסרו כי אינם מוכנים לעסוק בעניינים הנוגעים ללקוחותיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • טיב טעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully