וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה יומית: מגמה מעורבת

29.10.2008 / 7:56

עליות השערים בשווקים הפיננסים מצליחים למתן את התחזקותו המטאורית של השטר הירוק

USD

המטבע האמריקני נסחר אמש במגמה מעורבת מול מרבית המטבעות העיקריים. נראה כי עליות השערים בשווקים הפיננסים מצליחים למתן את התחזקותו המטאורית של השטר הירוק. אמש התחזקו המדדים המובילים בוול סטריט בכ 10% שזוהי אחת מהעליות הגבוהות מעולם של בורסת ניו יורק. וכאמור בתקופה האחרונה כאשר הבורסה עולה הדולר האמריקני נחלש. נתון מדד אמון הצרכנים פורסם אמש בארה"ב מתחת לצפי המוקדם ורשם את רמת השפל של 41 השנים האחרונות, תרם למכירתו של הדולר האמריקני.

מחירי הבתים בארה"ב המשיכו לצנוח ע"פ פרסום נתון המדד של קייס שילר וגם עובדה זאת לא סיפקה אמש תירוץ למרבית הסוחרים לקנות את השטר הירוק. נראה כי מרבית העיניים נשואות לעבר הכרזת הריבית לחודש אוקטובר שתבוצע היום ע"י הפד. מרבית הערכות מדברות על הורדת ריבית בשיעור של 0.5% אולם ישנם הערכות המדברות על הורדת ריבית חדה יותר בשיעור של 0.75% לאור ההאטה המתגברת של הכלכלה הגדולה בעולם. בטרם הכרזת הריבית אמור להתפרסם נתון מוצרי ברי קיימא בארה"ב.

מחירי חביות הנפט עלו אמש בכ 1.8% לרמה של 64 דולר לחבית. הודעת ראשי אופ"ק כי צפויה פגישה נוספת של חברי הועידה לדון על קיצוץ נוסף בתפוקת הנפט תרמה לעליית מחירי החביות לאחר שלושה ימים של ירידה עקבית. היום אמור להתפרסם נתון מלאי הנפט השבועי בארה"ב. הצפי מדבר על ירידה בכמות חביות הנפט ביחס לשבוע שעבר.

EUR

האירו התחזק מול השטר הירוק על רקע עליות השערים החדות במדדי אירופה וניו יורק. נתון האקלים העסקי בגרמניה שפורסם אמש יצא גבוה מהצפי המוקדם ותרם לקנייתו של האירו בתחילת יום המסחר ע"י מרבית הסוחרים. נאומו של טרישה בתחילת השבוע בו נרמז על הורדת ריבית נוספת על המטבע האירופאי לא תרמה לאירו להתרומם ובהמשך יום המסחר האירו נסחר בטווח מסחר מצומצם עם נטייה להיחלש מול השטר הירוק. היום אמורים להתפרסם נתוני מדד המחירים לצרכן החודשיים בגרמניה.

GBP

הפאונד האנגלי התחזק אמש מול המטבע האמריקני. עליות השערים בשווקים הפיננסים סיפקו תירוץ למרבית הסוחרים לרכוש את המטבע האנגלי על פני עמיתו האמריקני. אמש פורסם דו"ח של הבנק המרכזי באנגליה ובו הערכת סך הפסדיהם של חמשת הבנקים הגדולים במדינה. הדוח דיבר גם על ההאטה המתמשכת בבריטניה והגביר את הערכות כי הבנק יאלץ להפחית את הריבית ב6 לנובמבר. מרבית הערכות מדברות על הורדת ריבית של 0.5%. היום אמורים להתפרסם נתוני אישורי משכנתאות וחבר הבנק המרכזי בנצ'פלאואר אמור לשאת דברים.

AUD

הדולר האוסטרלי התחזק אמש בכ 6.8% מול המטבע האמריקני. עליות השערים בשווקים הפיננסים גרמו למרבית הסוחרים להעדיף ולרכוש מטבעות המניבים תשואה גבוהה יותר כמו הדולר האוסטרלי בעל הריבית הגבוהה. אמש פורסם נתון מדד אמון הצרכנים במדינה שיצא מעל הצפי המוקדם ותרם רוח גבית לקנייתו של האוזי. היום לא אמורים להתפרסם נתונים משמעותיים על כלכלת היבשת החמישית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

JPY

היאן היפני נחלש אמש מול המטבע האמריקני לאחר 9 ימים רצופים של התחזקות. התגברות הספקולציות כי הממשל המקומי יתערב במסחר וירכוש יאנים כדי להקל על היצואנים עשו את שלהם והיאן התחזק ב כ 3.5%. שר האוצר היפאני אמר אמש כי לא מן הנמנע שהמשל ירכוש יאנים לאחר שהוא נסחר ברמת שיא של 13 שנים מול המטבע האמריקני. אמש פורסמו נתוני מכירות קמעונאיות ביפאן אשר יצאו נמוכים מהצפי המוקדם ותרמו אף הם למכירתו. היום אמורים להתפרסם נתוני הייצור התעשייתי במדינה.

ILS

השקל המקומי התחזק אמש מול השטר הירוק. הורדת הריבית המתונה של בנק ישראל בשיעור של 0.25% לרמה של 3.5% לצד הערכות כי הריבית הדולרית תרד בשיעור של 0.5% מרחיבה את פערי הריביות בין המטבעות לטובת השקל המקומי ותורמות להתחזקותו של השקל. השער היציג על השקל ננעל אמש על שער של 3.7770.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully