וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה תקבל סיוע בשווי 15.7 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית

הדר תדמור

29.10.2008 / 8:17

"הרשויות בהונגריה הצליחו להרכיב חבילת סיוע אשר תקדם את הכלכלה המקומית", כך אמר יו"ר הקרן



הונגריה תקבל סיוע בשווי 12.5 מיליארד יורו (15.7 מיליארד דולר) מקרן המטבע הבינלאומית (IMF), כדי לתמוך במערכת הפיננסית של המדינה, שכורעת בשל משבר האשראי העולמי והחששות ממיתון.



"הרשויות בהונגריה הצליחו להרכיב חבילת סיוע אשר תקדם את הכלכלה המקומית", אמר יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס קאהן, והוסיף: "בעת ובעונה אחת, חבילת הסיוע תוכל להשיב את אמון המשקיעים ולרכך את המתחים שנוצרו במהלך השבועות האחרונים במערכת הפיננסית של הונגריה".



האיחוד האירופי צפוי לספק 6.5 מיליארד יורו. הונגריה והבנק העולמי הסכימו להעניק סיוע בשווי מיליארד יורו, לפי דיווח ה-OMF. זאת, למרות שהונגריה אינה חברה בגוש היורו. ההלוואה היא במסגרת הסכם של 17 חודשים, אשר יאושר על ידי דירקטוריון הקרן בחודש הבא לפי הודעת ה-IMF.



בתחילת השבוע הודיעה הקרן כי תעניק להונגריה "חבילת סיוע משמעותית". היום מעריכים אנליסטים כי הסכום לא ירד מ-10 מיליארד דולר. שווי חבילת הסיוע יוכרע בימים הקרובים. יו"ר ה-IMF, דומיניק שטראוס קאהן, אמר כי "המדיניות שהונגריה חוזה לעתידה מצדיקה מתן גישה יוצאת דופן למשאבים".



בסוף השבוע העלה הבנק המרכזי של הונגריה את הריבית ב-3% - ל-11.5% - רמתה הגבוהה ביותר מאז יולי 2004, בניסיון לבלום את הידרדרותו של המטבע המקומי, הפורינט, לאחר שצנח קרוב לרמת שפל מול היורו. הפורינט נחלש ב-20% מול הדולר והיורו החודש בלבד.



כלכלות מתפתחות וגם כלכלות מערביות פנו בבקשה לסיוע מה-IMF, לאחר שספגו פגיעות קשות בעקבות ההפסדים שנגרמו למערכת הפיננסים ממשבר האשראי. הקרן הודיעה כי תספק סיוע בשווי 16.5 מיליארד דולר לאוקראינה.



ה-IMF תעניק לאיסלנד סיוע בשווי 2.1 מיליארד דולר. בכך הפכה איסלנד למדינה המערבית הראשונה מאז 1976 שנאלצת ללוות כסף מקרן המטבע הבינ"ל. ה-IMF חוזה כי כלכלת איסלנד תרשום צמיחה שלילית של כ-10% בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully