וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה עשויה להתאושש; סוחר: היום זה יום של שחקני המעו"ף שינסו להשפיע על המדד לקראת הפקיעה מחר

נתן שבע

29.10.2008 / 8:22

פערי ארביטראז' נאים בדואליות - טבע ופרטנר בפער של 5%; עליות חדות גם במניות הדשנים עשויות לעזור לכי"ל


הבורסה בארה"ב הצליחה להפתיע אמש ונעלה את המסחר בזינוק חד של כ-10% למרות המשך הנתונים הגרועים על הכלכלה האמריקאית. באסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת בנטייה לעליות שערים. התאוששות בורסות העולם ביחד עם פערי ארביטראז' חיוביים וצפייה להורדת ריבית היום בארה"ב עשוית לעזור לבורסה בתל אביב לחזור ולטפס לאחר שלושה ימים של ירידות. מחר צפויה הפקיעה על אופציות המעו"ף.



למרות נתוני מדד אמון הצרכנים, שהגיעו לשפל של כל הזמנים, זינקו המדדים המובילים בוול סטריט כמו מה שנראה כתיקון טכני לגל הירידות שעברה הבורסה שם: דאו ג'ונס הוסיף 10.9% ומדד הנאסד"ק עלה ב-9.5%. עוד קודם לכן, זינקו הבורסות גם באירופה. בנוסף, ההערכה היא כי נגיד הבנק המרכזי בארה"ב יוריד את הריבית היום ב-0.5% לרמה של 1%. הדולר בישראל כבר נערך לאפשרות של פתיחת הפער בין הריבית על השקל לריבית הדולרית לאחר שנגיד בארץ הוריד השבוע את הריבית רק ב-0.25% ל-3.5%. הדולר נחלש הבוקר בעוד 0.8% ל-3.74 שקלים.

"היום זה יום של שחקני המעו"ף שינסו להשפיע על המדד לאחר חודש שלם של נפילות חודש שהיה הכי תנודתי אי פעם", אומר פעיל בשוק. "הכל יכול להיות היום - העליות בארה"ב הם תיקון טכני בלבד ואף אחד לא מתרגש מהם".

מניית עשויה ליהנות מעליות חדות במניות הדשנים אמש. פוטאש זינקה ב-9%. העליות נרשמו על רקע דו"ח משרד החקלאות שהראה על ירידה בשטחי היבול החזויים מה שדחף את מחירי הגרעינים - למעלה. מוסאיק עלתה ב-13% ואגריום הוסיפה 11%.

השמחה בקבוצת אי.די.בי. עם רכישת 3% מ במיליארד דולר לפי פחות מחודש מסתבר היתה מוקדמת. מניית הבנק מחקה את כל הרווחים על הנייר שהיו ל על הנייר שבשיאן הגיעו ל-400 מיליון דולר. רווח של יותר מ-40% התכווץ אתמול ל-3% בלבד.

במניות הדואליות פערים חיוביים בדרך כלל: פותחת בפער חיובי של 5% לאחר שהודיעה אתמול על השלמת המימון לעסקת רכישת באר, בפער חיובי של 5.4%, בפער חיובי של 7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully