וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל בוש לבנקים בארה"ב: התחילו להלוות כסף

סוכנויות הידיעות

29.10.2008 / 9:17

הבנקים קיבלו אתמול תשלום ראשון בסך 125 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץ


ממשל בוש מאיץ בבנקים המסחריים וחברות פיננסיות אחרות בארה"ב להפסיק למלא את הכספות בכספי הסיוע שקיבלו ולהתחיל להלוות לאחרים. בוש, שמקווה להפשיר את קיפאון האשראי עוד לפני סיום כהונתו בינואר, שלח אתמול מסר חד משמעי לבנקים לשים בצד את הפחדים ולאפשר לבתי עסק ולצרכנים גישה למזומנים. אתמול הזרים משרד האוצר 125 מיליארד דולר לחלק מהבנקים, כאשר 125 מיליארד דולר נוספים יוזרמו לבנקים אחרים בימים הקרובים. הקונגרס האמריקאי אישר בחודש שעבר לממשל הוצאה מיידית של 250 מיליארד דולר מתוך חבילת חילוץ שעלותה עשויה להגיע ל-700 מיליארד.

"מה שאנחנו עושים הוא לגרום לבנקים לפעול כפי שהם אמורים. הבנקים קיימים כדי ללוות כסף", אמרה דוברת הבית הלבן, דנה פרינו. "הרגולטורים יעקבו מקרוב", היא הזהירה, "הם עובדים בצמוד עם הבנקים".

בינתיים, נפגשו אנשי משרד האוצר האמריקאי עם נציגים של מגזר הבנקים, כדי לפתור בעיה שמנעה עד כה מ-6,000 מתוך 8,500 הבנקים בארה"ב להגיש בקשה לקבלת סיוע ממשלתי. משרד האוצר רוכש מניות בכורה בבנקים, כדרך להזרים הון למוסדות, אבל ל-6,000 בנקים אין מניות הנסחרות על ידי הציבור, ולכן אינם יכולים לפי שעה להשתתף בתוכנית החילוץ.

אנליסטים מציינים כי הזרמת ההון לבנקים אינה עובדת כרגע. ריבית הליבור בלונדון להלוואות קצרות טווח בין הבנקים אמנם רשמה ירידה, אך נשארה עדיין ברמה גבוהה. חוסר רצונם של הבנקים להתחיל לשחרר את רסן האשראי היא אחת הסיבות המרכזיות שיניעו, ככל הנראה, את הבנק הפדרלי לקצץ מחר את שער הריבית המרכזית בשיעור שבין 0.5% ל-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully