וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך, יולי תמיר: האוצר מתעלל במוסדות האקדמיים

צבי זרחיה

29.10.2008 / 9:50

ח"כ אבישי ברוורמן: "אין כבוד להשכלה הגבוהה; דוד בן גוריון מתהפך בקברו"


שרת החינוך יולי תמיר תוקפת בחריפות את משרד האוצר על התנהלותו במו"מ עם המוסדות להשכלה גבוהה ואומרת כי האוצר מתעלל במוסדות האקדמים. בהופיעה הבוקר בישיבתה של ועדת הכספים בעניין המשבר בהשכלה הגבוהה, בה נוטלים חלק גם ראשי האוניברסיטאות, קראה תמיר: "ביקורת היא דבר אחד ושליטה היא דבר אחר. משרד האוצר מתבלבל בין ביקורת לשליטה. תפקידו לבקר ואילו רצונו לשליטה הוא דבר מגונה".

תמיר טענה כי משרד האוצר "גורר רגליים" מחודש אפריל 2008 שבו החל המו"מ. "בכל פעם שמתקרבים להחלטה, מנסה האוצר באמצעות השליטה על התקציב, להכניס לדיונים דברים שלא היו ולא נבראו. פעם הוא רוצה למנות חשב, וכעת לדון במשכורות. בכל פעם שמגיעים לשולחן הדיונים, האוצר מוצא המצאה אחרת על מנת שלא לסגור את ההסכם. לא קיימת נכונות מינימלית באוצר לפתור את הבעיות בדרך הסבירה והראויה".

תמיר הוסיפה: "אנו ביישורת האחרונה. זה יהיה אסון אם השנה הזו לא תיפתח בשבוע הבא כסדרה. אנו חייבים להתנות יציבות למערכת".

יו"ר הוועדה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן (עבודה), שיזם את הדיון הודיע כי "הוועדה לא תאשר שום תקציבים אם המשבר לא ייפתר. מה שקורה היום הוא ביזיון. ראשי האוניברסיטאות זוחלים לכנסת ולאוצר. כיום אין כבוד לפרופסור במדינת ישראל. אין כבוד לנשיא אוניברסיטה".

ברוורמן אמר כי "אני בוש ונכלם לראות את ההתעללות בהשכלה הגבוהה. יש לפתור מייד את הבעיה. זוהי בושה וחרפה שהאוצר מתנה הזרמת תקציבים בהסכמי שכר עתידיים. אם המשבר לא יסגר היום זהו כתם על בית המחוקקים". ברוורמן, ששימש כנשיא אוניברסיטת בן גוריון, הוסיף: "אין כבוד להשכלה הגבוהה. דוד בן גוריון מתהפך בקברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully