וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: במקרה של ירידות שערים בעולם צפוי הדולר להתחזק בעוצמה מול השקל

TheMarker

29.10.2008 / 10:28

להערכת האנליסט שגיב פרץ, הירידה בריבית הליבור במקביל לצפי לקיצוץ של 0.5% בריבית ארה"ב חיזקו את השווקים אולם השפל בביטחון הצרכנים בארה"ב מעורר תהיות לגבי יציבותן של העליות


הירידה בשיעור ריבית הליבור, במקביל להערכות כי הפדרל ריזרב יקצץ היום כ-0.5% בריבית, החזירו מעט אופטימיות לשווקים עם עליות שערים חדות ברחבי העולם. חזרתו של התיאבון לסיכון פועלת לטובתו של השקל בעיקר על רקע הצפי להורדת ריבית נוספת בארה"ב ביום רביעי הקרוב. במידה ויתחדשו הירידות בשווקי המניות הגלובליים והדולר יחזור להתחזק בזירה העולמית, צפוי הזוג שקל להמשיך צפונה בעוצמה.

היין רשם את ההחלשות החדה ביותר אי פעם במונחי אחוזים אל מול הדולר. הפצצה אמריקאית בסוריה, עליות היסטוריות במדדים המובילים ברחבי הגלובוס והיחלשות הדולר לא סייעו להתאוששותו של הנפט שנסחר 64 דולר לחבית, הזהב הולך ומתאושש במהירות.

שווקי המניות נסקו אמש ברחבי הגלובוס בשיעורים דו סיפרתים. מדד ה-DAX הגרמני זינק ב-11.3%, בוול סטריט סיימו מדד הדאו ג'ונס וה-S&P500 בעליות של 10%. העליות גם נמשכו לאחר סיום המסחר כשהחוזים העתידיים חוצים את רמת ה-12% עד להפסקת המסחר.

להערכת האנליסט שגיב פרץ מפינוטק, הירידה בשיעור ריבית הליבור במקביל להערכות כי הפדרל ריזרב יקצץ כ-0.5% בשיעור הריבית החזירו מעט אופטימיות לשווקים. ביקושי הקניה המסיביים והמפתיעים לא נתקלו בהיצע מקביל של מוכרים ותמכו בעליות החדות, שהתרחשו על אף נתונים עגומים מארה"ב. מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב צנח לשפל חסר תקדים המעורר תהיות לגבי יציבותם של העליות.

היין רשם את ההחלשות החדה ביותר אי פעם במונחי אחוזים אל מול הדולר. התיאבון לסיכון גרר גל של מכירות של היין כשסוחרים לווים את המטבע היפאני בכדי להשקיע בנכסים בעלי פוטנציאל תשואה גבוהה יותר. חרושת שמועות להתערבות אפשרית של ממשלת יפאן בשוק המט"ח בכדי להחליש את המטבע המעיק על ענף היצוא המשמעותי, סייעו למהלך הנוכחי. היין נסחר סביב הרמות של 97.70 אל מול הדולר,124.30 מול היורו ו-155.50 כנגד הליש"ט נכון לשעה 20:45 (GMT).

היום בשעה 20:15 תפורסם החלטת הריבית בארה"ב, בנוסף בשעה 14:30 (GMT) יפורסמו נתוני הזמנות של מוצרים ברי קיימא בארה"ב, הצפויים להצביע על המשך ההאטה הכלכלית עם ירידה של 1.2%. במהלך היום תפרסם גרמניה את מדד המחירים לצרכן הראשוני הצפוי לאותת על ירידה נוספת בלחצים האינפלציוניים. הריבית בארה"ב צפויה לרדת היום ב-0.5% במקרה של הורדה קטנה יותר עשוי הדולר להגיב בעוצמה ולהחזיר את ההפסדים של היום האחרון.

דולר/שקל: העליות החדות בשוקי המניות בעולם, להוציא אחד העם, השיבו מעט את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים אשר חזרו למכור את השטר הירוק. הפסדיו של הדולר בזירה הגלובלית חידשו את הקניות על השקל אשר התחזק עד לרמות של 3.74 אך התקשה לשמר את רווחיו.

חזרתו של התיאבון לסיכון פועלת לטובתו של השטר הישראלי בעיקר על רקע הצפיות להורדת ריבית נוספת בארה"ב ביום רביעי הקרוב. אולם, במידה ויתחדשו הירידות בשווקי המניות הגלובליים ויחזור הדולר להתחזק בזירה העולמית, צפוי הזוג להמשיך צפונה בעוצמה. השקל נסחר סביב הרמות של 3.77 כנגד הדולר נכון לשעה 18:35 (GMT).

נפט: הפצצה אמריקאית בסוריה, עליות היסטוריות במדדים המובילים ברחבי הגלובוס והחלשות הדולר לא סייעו להתאוששותו של הזהב השחור אשר נסחר סביב הרמות של 64 דולר לחבית. מחיר הנפט אומנם עלה מעט במהלך יום המסחר אך עוצמתה של המגמה הדובית הורגשה כשהמשקיעים לא מיהרו לחדש את הקניות על הזהב השחור. ההתנגדות מגיעה סביב הרמות של 67 דולר לחבית תמיכה נוצרת סביב 61.50 דולר לחבית. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הנפט נסחר סביב הרמות של 64.45 דולר לחבית.

זהב: המתכת היקרה המשיכה את מסע ההתאוששות מאז ירדה לרמות ה 680 דולר לאונקיה ביום שישי האחרון. החלשותו של הדולר אל מול היורו העלתה את האטרקטיביות של הזהב כהשקעה אלטרנטיבית. משקיעים מעריכים כי, מגמת הורדת הריבית מצד הבנקים המרכזיים בעולם עלולה לחדש את הלחצים האינפלציוניים על אף ההאטה הכלכלית. מהלך זה תומך בהמשך התחזקותו של הזהב. ההתנגדות הקרובה של הזהב ניצבת ב-765 דולר לאונקיה, תמיכה ניצבת ב-752 דולר לאונקיה. חוזה עתידי לחודש נובמבר על הזהב נסחר סביב הרמות של 747 דולר לאונקיה נכון לשעה 21:40 (GMT).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully