וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת לונדון מטפסת, פרנקפורט יורדת

הדר תדמור

29.10.2008 / 11:40

עליות במגזר הפיננסים בעקבות הזרמת הון מהבנקים המרכזיים לשווקים. פולקסוואגן קורסת ב-37.7% לאחר שאתמול זינקה ב-147%

מגמה מעורבת נרשמת בבורסות אירופה. עליות נרשמות במניות מגזר הפיננסים, לאחר שהריבית הבין-בנקאית ירדה אתמול בעקבות הזרמות המזומנים של הבנקים המרכזיים ביבשת לשווקים, אשר הובילו להפשרה חלקית של מחנק האשראי.

בורסת לונדון רושמת עלייה של 5.4%. בורסת פריז מזנקת ב-6.8%. בורסת פרנקפורט יורדת ב-1.9%.

מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מזנקת ב-13%. מניית דויטשה בנק עולה ב-12%. מניית UBS מטפסת ב-10%. מניית קומרצבנק מזנקת ב-14%. מניית בנק קרדי סוויס עולה ב-5.6%.

עליות נרשמות גם במניות מגזר האנרגיה בעקבות העלייה במחיר הנפט. מניית בריטיש פטרוליון (BP) עולה ב-5.9%. מניית רפסול מוסיפה 6.5%. מניית טוטאל הצרפתית מטפסת ב-6.1%.

מניית פולקסוואגן קורסת ב-37.7% לאחר שאתמול זינקה מניית החברה ב-147%. שווי השוק של פולקסוואגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, יותר מהוכפל אתמול על רקע תוכניתה של יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, פורשה, להגדיל את החזקותיה בחברה. תוכנית זו גרמה לשורטיסטים למהר ולרכוש מניות של פולקסווגן כדי לסגור פוזיציות.

שורטיסטים - במקרה של פולקסווגן קרנות גידור ומשקיעים אחרים - מנסים להרוויח באמצעות הימור על ירידות במחירי מניות. ההימור מתבצע באמצעות הלוואת מניות מהברוקר, ומכירתן. אם מחיר המניה יורד, הם קונים מחדש את המניות, מחזירים את ההלוואה לברוקר, ומשלשלים לכיסם את ההפרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully