וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלובסטרים דווקא נהנים מהמשבר הכלכלי

29.10.2008 / 11:33

המצב הכלכלי גורם גם לשוחרי המסעדות ומזון הגורמה למעט באכילת החיה היוקרתית, והדייגים מתלוננים על ירידת מחירים חדה

אנשים הנוהגים לאכול במסעדות מוציאים בימים אלה סכומים נמוכים יותר על הבילוי הקולינרי, ונמנעים מלהזמין מאכלים יקרים במיוחד. משמעות הדבר היא שדייגי הלובסטרים הקנדים מצטרפים לרשימה הארוכה של נפגעי המשבר הפיננסי הגלובלי.

תעשיית הלובסטרים, שמגלגלת 775 מיליון דולר בשנה, נאבקת להתמודד עם הירידה בביקושים בארה"ב ובאירופה. הצניחה בביקוש דחפה את המחירים במקומות מסוימים לשפל של 25 שנה ויותר.

"חלק גדול מהלובסטרים נאכלים במסעדות, ומה שקורה כיום הוא שהתפוסה במסעדות נמוכה ביותר", אומר דני מורוו, ראש איגוד אורזי הדגים של נובה סקוטיה. "עם ההידרדרות הפיננסית וההצטברות המתמדת של חדשות כלכליות שליליות, אני חושב שהצרכנים בוחרים לא לקנות מוצרים יקרים", אמר מורוו והוסיף כי בעונה זו הדרישה של ללובסטרים חיים גבוהה בדרך כלל.

"העונה בדיוק הסתיימה, והמחירים שקיבלנו עמדו על 4 דולרים קנדיים לפאונד – כ-25% פחות מהמחיר שקיבלנו בשנה שעברה. במקביל, עלויות התפעול גדלו בכ-32%", אומר אד פרניט מאיגוד הדייגים של אי הנסיך אדוארד. "כולם מייחסים זאת למשבר הפיננסי העולמי. נראה שהצרכנים האמריקאים כבר לא קונים לובסטרים, מכיוון שהם נתפסים כמותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully