וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשואה שלילית של 9% לקופות הגמל באוקטובר

אתי אפללו

29.10.2008 / 11:54

החודש החולף מסתמן כקטסטרופלי לתעשיית הגמל. מתחילת השנה צבר הענף תשואה שלילית של 24%, והפדיונות גבוהים מהרגיל

ביום האחרון של ספטמבר הוגדר החודש בתור "קטסטרופה שהם לא זוכרים כבר הרבה זמן". מי חשב שלאחר פחות מחודש כבר יתגעגעו בענף הגמל לספטמבר. מחר יסתיים המסחר לחודש אוקטובר, שעד כה מצטייר כחודש מזעזע בשווקים ובתעשיית הגמל. מתחילת אוקטובר עומדת תעשיית הגמל על תשואה שלילית של כ-9%, לעומת תשואה שלילית ממוצעת של 5.5%- בספטמבר. מתחילת השנה רשם הענף תשואה שלילית של 15% בממוצע ללא חישוב נתוני אוקטובר, כך שבסך הכל עומדת התשואה בענף על 24%-.

הקופות שמזוהות יותר עם השקעות באג"ח קונצרניות ובמט"ח, כגון ילין לפידות, אלטשולר שחם, מיטב ואנליסט אף, על פי ההערכות, עומדות על תשואות שליליות של 10% ומעלה מתחילת אוקטובר. בקופות הבנקאיות לשעבר - עוצמה גדיש ותמר - עומדות עת תשואה שלילית ממוצעת של כ-8% מתחילת אוקטובר.

בעקבות החגים קיבלו קופות הגמל דחייה ממשרד האוצר בפרסום תוצאות ספטמבר, מה שמאפשר לקופות הגמל להתארגן לקראת הפדיונות הצפויים עם פרסום התשואות. עם זאת, כבר כעת מדווחים בענף על פדיונות גבוהים מעט מהממוצע בימים האחרונים, אשר עומדים על כ-200 מיליון שקל ביום.

חלק מהקופות בחרו לפרסם כבר כעת את הנתונים לחודש ספטמבר. קופת הגמל הגדולה גדיש, של בית ההשקעות פסגות, הציגה בספטמבר תשואה שלילית נומינלית ברוטו של 5.68%-, ומתחילת 2008 7.72%-. קופת הגמל תמר של כלל הציגה בספטמבר תשואה של 5.5%-, ומתחילת השנה 9.01%-.

קופת הגמל עוצמה של הראל הציגה בספטמבר תשואה שלילית של 6.24%-, ומתחילת החודש 9.21%-. בקרנות ההשתלמות הגדולות: כינרת של פריזמה השיגה בספטמבר תשואה שלילית של 7.24%- ומתחילת השנה 13.16%-. את תשואת קרן ההשתלמות ק.ה.ל של מגדל שוקי הון בספטמבר עדיין לא ניתן להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully