וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלאמה של קרנות הפנסיה הפרטיות בארגנטינה עלולה להסתכם במכירת בזק של מניות ברזילאיות

סוכנויות הידיעות

29.10.2008 / 11:44

הקרנות נאלצו למכור נכסים זרים; הקרנות עשויות להיפטר מ-25% מהנכסים הברזילאים עוד היום



החלטתה של ממשלת ארגנטינה להלאים את קרנות הפנסיה הפרטיות במדינה, שמנהלות נכסים בשווי 29 מיליארד דולר, עלולה להסתכם במכירת מניות ברזילאיות. זאת, לאחר שקרנות הפנסיה הפרטיות נאלצו למכור נכסים זרים.



אמדו באודו, מנהל הסוכנות לביטוח לאומי בארגנטינה, אמר כי על קרנות הפנסיה הפרטיות להיפטר מנכסים זרים. הסוכנות מעוניינת כי הקרנות, הידועות גם בשם AFJP, ימכרו את כל הנכסים האלה עוד השבוע, לפי דיווחים בעיתונות הזרה.



הסוכנות לביטוח לאומי בארגנטינה מחפשת בימים אלה פתרון אשר יאפשר ל-AFJP למכור 25% מהנכסים הברזילאים כבר היום, 35% מחר ואת כל שאר האחזקות ביום שלאחר מכן. "הקרנות לא צריכות להשקוע בנכסים מחוץ לארגנטינה", כך אמר באודו אתמול בנאום שנשא לפני קובעי המדיניות המוניטרית בארגנטינה.



לפני כעשרה ימים הודיעה ממשלת ארגנטינה על תוכניות להלאמת קרנות הפנסיה במדינה, בהיקף של כמעט 30 מיליארד דולר, בניסיון למנוע שמיטת חוב שנייה של ארגנטינה בתוך עשור.



ממשלתה של נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדס קירשנר, מסרה כי המהלך נועד להגן על גימלאים במדינה מפני המפולת בשוקי המניות והאג"ח עקב המשבר הפיננסי העולמי. כ-55% מהחזקות קרנות הפנסיה במדינה, המנהלות נכסים בהיקף של 94.4 מיליארד פזו (29.4 מיליארד דולר), הן באג"ח ממשלתיות של ארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully