וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש רביעי ברציפות של ירידות במדד המשולב - מדד בנק ישראל לבחינת מצב המשק

TheMarker

29.10.2008 / 12:29

לאחר תקופה ארוכה של קצב גידול חודשי של כ-0.5%-0.6%, חל בחודשים האחרונים שינוי מגמה המשקף את ההאטה הכלכלית. מבין רכיבי המדד, בלט הפדיון בענפי המסחר והשירותים אשר ירד על פי נתוני חודש אוגוסט, וגם מגמתו הכללית בחודשים האחרונים היא של האטה, הצפויה להשתקף בנתו



המדד המשולב לבחינת מצב המשק המתפרסם על ידי בנק ישראל, ירד בחודש ספטמבר בכ-0.3% והשלים בכך חודש רביעי ברציפות של ירידה, מאז ראשית השנה עלה המדד בכ-2.1%.



לאחר תקופה ארוכה של קצב גידול חודשי של כ-0.5%-0.6%, חל בחודשים האחרונים שינוי מגמה המשקף את ההאטה הכלכלית. מבין רכיבי המדד, בלט הפדיון בענפי המסחר והשירותים אשר ירד על פי נתוני חודש אוגוסט, וגם מגמתו הכללית בחודשים האחרונים היא של האטה, הצפויה להשתקף בנתוני הצריכה הפרטית.



עם זאת, נתוני המכירות של רשתות השיווק, נתון אשר אינו נכלל במישרין במדד שפורסם, הצביעו דווקא על מגמה של המשך הגידול. גם נתוני האבטלה מצביעים לעת עתה על תמונה חיובית - שיעור האבטלה נאמד בחודש אוגוסט בכ-5.9% ומצביע על משק המצוי עדיין בתעסוקה מלאה.



להערכת כלכלני בנק לאומי בחודשים הבאים צפויה עלייה בשיעור האבטלה בישראל לאור ההאטה הכלכלית. על רקע העמקת המשבר העולמי והורדת הערכות הצמיחה של מרבית המשקים המתקדמים עימם סוחרת ישראל, לאומי עדכן כלפי מטה בשבועות האחרונים את תחזיתו לצמיחת המשק בשנת 2009 והיא עומדת כיום על כ-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully