וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המגזר הבנקאי: הממשל הבריטי שוקל דרכים לסייע לחברות הביטוח

סוכנויות הידיעות

29.10.2008 / 13:42

רשות ני"ע בבריטניה שוקלת לבצע שינויים ברגולציה על מגזר הביטוח כדי למנוע גל קריסה של חברות



רשות ני"ע בבריטניה (FSA) אוספת בימים אלה צוות של יועצים חיצוניים שיסייעו לה להתמודד עם גל של פשיטות רגל במגזר הביטוח. הרגולטורים ומשרדי הממשלה בוחנים גם הם טווח של אפשרויות סיוע לחברות הביטוח, בהן שינוי בתקנות הפיננסיות והקלה ודרישות ההון. כך דיווח העיתון הבריטי "טיימס".



לפי הדיווח, ה-FSA מינתה צוות חיצוני של עורכי דין שנפגשו עם נציגיהן של 10 חברות ביטוח בבריטניה בשבועיים האחרונים. מקורבים לתהליך מסרו ל"טיימס" כי הרשות מנסה להתכונן לגל של ארגונים מחדש או פשיטות רגל בקרב חברות במגזר השירותים הפיננסיים בעקבות המשבר בשווקים.



לדברי אחד הגורמים, הרגולטור הבריטי החל להתכונן לקריסה של מגזר הביטוח מאז ינואר. "התהליך הזה כבר פיתח חיים משל עצמו. כרגע מדובר בניסיון של ה-FSA להבטיח שיהיה לה ייעוץ חיצוני במקרה שמשהו ישתבש", אמר הגורם, שציין כי הממשלה שוקלת לבצע שינויים ברגולציה על מגזר הביטוח במידה שיציבותו תוטל בספק בעקבות משבר האשראי העולמי.



לפי שעה, הבנק המרכזי של בריטניה וה-FSA מסתפקים במעקב אחרי חברות במגזר, בעוד שהממשלה לוחצת על הרגולטורים להתערב כדי למנוע משבר גם בקרב חברות הביטוח. ביום שני הודיעה הבנק המרכזי שחברות הביטוח אמנם לא סובלות מבעיות הנזילות של הבנקים, אך הזהיר כי הורדה בדירוג האשראי של החברות עשויה לערער את יציבותן ולאלץ אותן לגייס הון.



אחד הצעדים שה-FSA שוקלת לנקוט, לפי ה"טיימס", הוא הקפאה של הכלל החשבונאי המאלץ את חברות הביטוח להתאים את ערך נכסיהן למחירי השוק. חברות הביטוח בבריטניה, במיוחד חברות העוסקות בביטוח חיים, טענו באחרונה כי הן מחזיקות בנכסים לאורך שנים רבות ולכן לא צריכות להפחית את שווי נכסיהם בכל פעם שהתנודות בשוק חדות באופן קיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully