וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על עליות של עד כ-0.5% בפתיחת המסחר

ניר צליק

29.10.2008 / 14:13

המשקיעים ממתינים להחלטה על הריבית בארה"ב שתתקבל במהלך המסחר


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות של עד כ-0.5% בפתיחת המסחר, כאשר המשקיעים מצפים להחלטת הריבית האמריקאית.

למרות נתוני מדד אמון הצרכנים שהגיע לשפל, זינקו אמש המדדים המובילים בוול סטריט: דאו ג'ונס הוסיף 10.9% לרמה של 9,066 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-10.7% לרמה של 940 נקודות. נאסד"ק עלה ב-9.5% לרמה של 1,649 נקודות.

בגזרת המקרו, הפדרל ריזרב עשוי להוריד היום את הריבית ל-1% ולרמוז על הורדות נוספות בהמשך לרמות שלא נראו בארה"ב מאז שדווייט אייזנהאוור היה הנשיא. מחר צפוי משרד המסחר האמריקאי לדווח כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה שלילית של 0.5% ברבעון השלישי - הצמיחה השלילית החדה מאז המיתון בארה"ב בשנת 2001.

ממשל בוש מאיץ בבנקים המסחריים וחברות פיננסיות אחרות בארה"ב להפסיק למלא את הכספות בכספי הסיוע שקיבלו ולהתחיל להלוות לאחרים. בוש, שמקווה להפשיר את קיפאון האשראי עוד לפני סיום כהונתו בינואר, שלח אתמול מסר חד משמעי לבנקים לשים בצד את הפחדים ולאפשר לבתי עסק ולצרכנים גישה למזומנים. אתמול הזרים משרד האוצר 125 מיליארד דולר לחלק מהבנקים, כאשר 125 מיליארד דולר נוספים יוזרמו לבנקים אחרים בימים הקרובים.

עוד בגזרת המקרו, המשקיעים ממתינים לנתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא, כאשר הצפי הוא לירידה של 1.1% בכמות ההזמנות בחודש ספטמבר. בנוסף, יתפרסם הדיווח של סוכנות האנרגיה האמריקאית על מצב עתודות הנפט במדינה, כאשר ירידה חדה בעתודות עשויה לדחוף לעליית מחירי נפט מיידית.

הרווח התפעולי של , יצרנית מוצרי האלקטרוניקה לצרכן השנייה בגודלה בעולם, צנח ב-90% ברבעון השלישי של 2008, בעקבות התחזקות הין אל מול הדולר וההאטה ברכישת מוצרים כמו מצלמות. סוני הותירה את תחזית הרווח שלה לירידה של 58% לעומת שנת 2007. הרווח הנקי של סוני ירד ב-72% והסתכם ב-20.8 מיליארד ין (214 מיליון דולר). הכנסות החברה הסתכמו ב-2.07 טריליון ין - ירידה של 0.5% לעומת הכנסות החברה ברבעון המקביל ב-2007.

במניות הישראליות, על רקע הידיעות הרבות על פיטורים נרחבים ברחבי העולם נראה כי הביקוש לתוכנות לניהול עובדים בשטח נראה גבוה מתמיד. , חברת פתרונות התוכנה לניהול ואופטימיזציה של מערך עובדים בשטח, רשמה גידול של 56% בהכנסותיה לרבעון השלישי של 2008 ל-15.7 מיליון דולר. זאת בהשוואה להכנסות של 11 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 2.7 מיליון דולר - זינוק משמעותי לעומת רווח נקי של 700 אלף דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, ורווח של 100 אלף דולר ברבעון הקודם השנה.

לא תזכה לפיצוי בגין תיק השקעותיה ב-ARS, בהיקף של 34 מיליון דולר נכון לתום הרבעון השני, מאחר שהבנק ששיווק אותן הוא ליהמן ברדרס. אורמת כבר הפרישה ברבעונים האחרונים כ-12 מיליון דולר כאשר תיק ההשקעות שלה במכשיר זה עמד על כ-47 מיליון דולר בתום 2007. ייתכן כי אורמת תיאלץ להמשיך ולהפריש מיליוני דולרים בודדים נוספים ברבעון הקרוב ולהתאים אותם לערך השוק שלהם, שוק שנתקע כמעט לחלוטין בשנה האחרונה.

, המפתחת פתרונות טכנולוגיים המשולבים בשבבים המיועדים למכשירים סלולריים ולמוצרי אלקטרוניקה בידורית, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות בגובה 10.2 מיליון דולר, עלייה של 17% לעומת הכנסות של 8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה סיוה גידול של 26% ברווח הנקי שהסתכם ב- 1.4 מיליון דולר, או 7 סנט. בהשוואה לרווח של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully