וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוה עקפה את תחזיות האנליסטים ורמה גידול של 26% ברווח הנקי ל-1.4 מיליון דולר

שמואל שוסטר

29.10.2008 / 15:03

ההכנסות קפצו ב-17% ל-10.2 מיליון דולר; קופת המזומנים צמחה ב-1.4 מיליון דולר ל-87.9 מיליון דולר


רבעון מעניין עבר על חברת תכנון השבבים מהרצליה, במהלכו ביצעה החברה לראשונה רכישה חוזרת של מניותיה וחתמה על 6 הסכמי רישוי חדים עם יצרניות אלקטרוניקה וסלולר. ההסכמים החדשים, יחד עם העסקות שנחתמו ברבעונים הקודמים, נתנו את אותותיהם והחברה סיימה את הרבעון עם גידול של 17% בהכנסות שהסתכמו ב-10.2 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל ב-2007.

החברה רושמת את הכנסותיה משלושה מרכזי רווח: רשיונות שימוש בתוכניות השבבים, תמלוגים בגין כל שבב שמיוצר ומשולב במכשיר והכנסות מהסכמי שירות. 59% מההכנסות הגיעו ממכירת רשיונות לתכנון שבבים והסתכמו ב-5.9 מיליוו דולר. עם זאת, ההכנסות מתמלוגים, שנחשבות באופן מסורתי לחלק הקטן יותר בהכנסות רשמו זינוק של 51% לעומת הרבעון המקביל ב-2007, ל-3.3 מיליון דולר והגיעו ל-32% מסך ההכנסות. למרות הגידול בשני מרכזי הרווח הראשונים מהסכמי שירות רשמו ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-900 אלף דולר בלבד - כ-9% מההכנסות.

בשורה התחתונה רשמה סיוה גידול של 26% ברווח הנקי שהסתכם ב- 1.4 מיליון דולר, או 7 סנט. בהשוואה לרווח של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאה בסך 800 אלף דולר בגין רישום אופציות לעובדים ורווח הון בסך 400 אלף דולר שנבע ממימוש אחזקה ב-GloNav, גדל הרווח הנקי ברבעון השלישי ב-50% והסתכם ב-1.8 מיליון דולר, או 9 סנט למניה - 3 סנט מעל התחזיות הממוצעות של האנליסטים.

במהלך הרבעון השלישי ביצעה החברה רכישה חוזרת של כ-200 אלף מניות במחיר ממוצע של 8.2 דולר למניה ובסכום כולל של כ- 1.6 מיליון דולר,כחלק מהתוכנית עליה הכריזה לרכישה חוזרת של מיליון מניות. לדברי החברה, היא המשיכה ברכישה חוזרת של מניות גם במהלך חודש אוקטובר, ועד כה רכשה 675 אלף מניות במחיר ממוצע של 7.87 דולר למניה ובסכום כולל של כ-5.3 מיליון דולר. עם סיום הרבעון הגדילה סיוה את קופת המזומנים של בכ- 1.4 מיליון דולר והעמידה אותה על סף של 87.9 מיליון דולר



מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות כי "התוצאות החיוביות ברבעון השלישי הן תוצאה ישירה של התמקדותנו בהזדמנויות צמיחה בשווקי הסלולר ומוצרי הצריכה האלקטרוניים. בנוסף, אנו מעודדים מהתקדמות לקוחותינו בכל הקשור להשקת מוצרים חדשים והגדלת נתחי השוק בקרב יצרני טלפונים סלולריים, מכשירי מולטימדיה ניידים, קונסולות משחקים וטלפונים חכמים".

סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, הוסיף: "במהלך הרבעון השלישי השגנו שיא ברווחיות התפעולית, ורשמנו תזרים מזומנים חיובי בסך 1.4 מיליון דולר, לאחר רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 1.2 מיליון דולר. קופת המזומנים ושווי המזומנים של סיוה בסוף הרבעון השלישי הסתכמה ב- 87.9 מיליון דולר, ורמת ימי האשראי ללקוחות ירדה ל-35 ימים. לאור הסביבה העסקית הנוכחית, ממשיכה סיוה לפקח בצורה הדוקה על רמת ההוצאות. המאזן החזק של החברה, צבר ההזמנות מהסכמי רישוי וההכנסות הצפויות מתמלוגים יסייעו לנו בהמשך מימוש אסטרטגיית הצמיחה ויצירת ערך לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully