וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: אתר אינטרנט שמאפשר טוקבקים אינו אחראי ללשון הרע של הטוקבקיסטים

הילה רז

29.10.2008 / 15:08

נדחתה תביעתו של טוקבקיסט שתבע 200 אלף שקל מהוצאת עיתון 'הארץ'

מלחמת הטוקבקיסטים באתרי האינטרנט עולה שלב ונבלמת על ידי בית המשפט. בפסק דין שניתן אתמול, דחתה שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, תביעת לשון הרע של טוקבקיסט שכתב תגובות פוגעניות וקיבל תגובות מטוקבקיסטים נזעמים כלפיו. הטוקבקיסט תבע 200 אלף שקל מהוצאת עיתון 'הארץ', על כך שפירסמה באתר האינטרנט של העיתון תגובות שהכפישו אותו, לאחר שהוא עצמו כתב טוקבקים אלימים מילולית.



השופטת תמר אברהמי דחתה את תביעתו וקבעה כי הוא היה מודע לכך ש'הארץ' אינה אחראית לתוכן הטוקבקים, והוא הסכים שלא לראות בה אחראית לתוכנם לאחר שקרא את ההצהרה המופיעה באתר. בנוסף קבעה השופטת כי אתר האינטרנט אינו נושא באחריות פלילית ואזרחית בשל לשון הרע שפורסמה לכאורה בתגובות, שפורסמו בנפרד מהכתבה.



ביוני 2006 כתב עו"ד שמעון דיסקין מספר תגובות לכתבה בשם עין תחת עין, פרי עטו של יואל מרקוס ועסקה בירי הקסאמים. בנוסף לטוקבק הראשוני המגיב על הכתבה, שלח דיסקין מספר תגובות לכותבי טוקבקים אחרים. לאחר מכן נכתבו שלושה טוקבקים על ידי אחרים המזהירים את הקוראים מפני דיסקין. האחרון לא נשאר חייב והגיב לטוקבקים שנכתבו עליו. במסגרת תגובתו הכחיש את שנאמר עליו בטוקבקים הפוגעניים, והמשיך לכתוב טוקבקים ברצף התגובות גם ביום המחרת.



למחרת פנה דיסקין ל'הארץ' ודרש כי תפרסם התנצלות. לאחר שהובהר לו כי לא תהיה התנצלות אישית כלפיו הוא הגיש תביעתו. השופטת דחתה את טענתו של דיסקין לפיה לא קרא את ההצהרה המופיעה באתר ומציינת כי מדובר בטוקבקיסט פעיל מאוד, עורך דין במקצועו, שאישר כי גם בחייו הפרטיים מוטלות עליו חובות מוגברות.



לדברי השופטת "ייתכן כי נשתכח מהתובע דבר ההצהרה כשהגיש את תביעתו. דא עקא, לאחר שזכרונו רוענן, לא מצא לנכון לחדול מההליך המשפטי בו פתח ואף המשיך לשלוח טוקבקים". השופטת קובעת כי בכך שעיין בהצהרה, קיבל על עצמו דיסקין את האמור בה, כולל העדר אחריותה של הארץ בענין תוכן התגובות, באופן המונע ממנו את הגשת תביעתו. בנוסף מציינת השופטת כי דיסקין השיב מיידית על התגובות מעל אותה במה, ובפירוט. בפסק הדין מתייחסת השופטת לכינויים חריפים ביותר בהם נקט דיסקין עצמו בטוקבקים שכתב על אחרים ומציינת כי התנהלותו מעלה את הרושם כי הפגיעה בו לא היתה חזקה.



השופטת קובעת עוד כי אין לראות באתר שמעמיד במה לרשות טוקבקיסטים כאמצעי תקשורת ככזה החשוף לתביעות לשון הרע בשל טוקבקים המפורסמים באופן מופרד ומובחן מגוף הכתבות. זאת כל זמן שההפרדה בין הכתבה לבים התגובות ברורה.
את עיתון 'הארץ' ייצג עו"ד תמיר גליק ממשרד ליבליך-מוזר; עו"ד שמעון דיסקין ייצג את עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully