וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: המימוש בשוק הסחורות ימשך רק בטווח הקצר ויפסק בטווח הבינוני ארוך

TheMarker

29.10.2008 / 16:17

מחירי הסחורות נפלו באופן משמעותי עד לרמה או מתחת לרמה של העלות השולית לייצור שלהן; כמו כן צפוי מחנק האשראי להקטין את ההיצע בשוק



"התיקון כלפי מטה של שוק הסחרות קרוב או כבר הגיע למיצוי" כך העריך היום אנליסט בית ההשקעות ספרינט אריה טל. לדבריו מחנק האשראי צפוי לרסן לא רק ביקושים אלא גם היצעים, גורם נוסף שמונה טל הוא העובדה מחירי הסחורות נפלו באופן משמעותי עד לרמה או מתחת לרמה של העלות השולית לייצור שלהן.



עוד ציין טל כי מחירי הסחורות הנמוכים והירידה החדה בציפיות האינפלציוניות מספקת לקובעי המדיניות המוניטארית בעולם מרחב תמרון להורדות ריבית, דבר אשר תומך בסקטור הסחורות. מבחינה טכנית, הסחורות סבלו ממכירות יתר והן עשויות להמשיך להתממש בטווח הקצר, אולם בטווח הבינוני ארוך צופים בספרינט חזרה של משקיעים לשוק זה.



מחירי הסחורות ממשיכים לעלות במסחר התוך יומי על רקע עליות השערים החדות שנרשמו אתמול בוול סטריט ונמשכות בשעות אלה במרבית שוקי העולם, שוק המניות משמש כיום כפרוקסי (צד שלישי) לתחזיות הצמיחה הריאלית וצמיחה ריאלית שווה עלייה בביקושים לסחורות.



גורמים נוספים המשפיעים על המגמות בשוק הסחורות בתקופה האחרונה הם מגמת התחזקותו של הדולר האמריקאי, השערות כי אופ"ק יקצצו את תפוקת הנפט, מדיניות מוניטארית מרחיבה כלל עולמית, וכמובן מגמות הביקוש וההיצע, כאשר לאחרונה ההשפעה של הירידה בביקוש והצפי להמשך ירידה בביקושים הגלובאליים משכו את מחירי הסחורות כלפי מטה.



להערכת כלכלני מספרינט, בטווח הקצר צפוי לרדת קו המגמה של שוק הסחורות כאשר הגורם המרכזי המשפיע על המסחר הוא הפחד וחששות המשקיעים מפני המשך מימושים והנזלות של משקיעים וקרנות גידור שידחפו את המחירים כלפי מטה.



לדברי טל "ישנן מספר סיבות אשר גורמות לנו להאמין כי התיקון כלפי מטה של שוק הסחרות קרוב או כבר הגיע למיצוי גם בהנחה שהכלכלה הגלובלית התדרדרה למיתון". לדבריו, מחנק האשראי צפוי לרסן לא רק ביקושים אלא גם היצעים.



להערכתו "מגזר הכרייה והנפט יקצצו תפוקה בהתאם לירידה בביקושים, פרויקטים יעצרו, ומפעלים ומכרות ימשיכו להיסגר לאור הקושי לגייס אשראי ולממן מחדש חובות".



שנית, מחירי הסחורות נפלו באופן משמעותי עד לרמה או מתחת לרמה של העלות השולית לייצור שלהן. למרות שזה בדרך כלל קורה בתקופות של מיתונים, בספרינט עדיין מאמינים כי הצניחה, כמו גם התחממות הבועה, היתה בעיקרה ספקולטיבית ולכן אנו צופים עלייה במחירי הסחורות כאשר תחל תקופת "ההתפקחות" וההערכות מחדש לגבי תחזיות הצמיחה, בעיקר של השווקים המתעוררים.



שלוש, מחירי סחורות נמוכים והירידה החדה בציפיות האינפלציוניות מספקת לקובעי המדיניות המוניטארית בעולם מרחב תמרון להורדות ריבית, דבר אשר תומך בסקטור הסחורות. אחרון, ברגע שהפאניקה תירגע, כלכלנים יתחילו לעשות הערכות מחדש לגבי המטבעות.



להערכת טל הדולר צריך להיחלש בטווח הבינוני-ארוך, בעיקר לאור הגירעונות בחשבון השוטף ובתקציב. פיחות של הדולר יתמוך בעליית מחירי הסחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully