וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט זינק ב-7.6% ל-67.5 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

29.10.2008 / 21:48

על רקע עליות השערים החדות בבורסות העולם, קפץ מחיר הזהב השחור באופן החד ביותר מאז חודש יוני. מחיר הנחושת טיפס ב-12%

מחירי הסחורות מזנקים, על רקע עליות חדות שנרשמו בבורסות המניות בעולם ביממה האחרונה, וציפיות להורדת הריבית בארה"ב היום. מחיר הנפט מתאושש משפל של 17 חודשים, ועולה לראשונה זה ארבעה ימים. מחירי הנחושת והכסף קפצו ב-12%; מחיר הזהב, הנחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, עלה בקרוב ל-2%. מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס, המקיף 19 סחורות, קפץ ב-6%, אולם עודנו נמוך ביותר מ-40% מהשיא שרשם הקיץ.

החוזים על הנפט גולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 67.5 דולר לחבית, זינוק של 7.6% - הקפיצה היומית החדה ביותר מאז תחילת חודש יוני - בבורסת הסחורות של ניו יורק. בשלושה ימי המסחר הקודמים נפל מחיר הנפט ב-7.4%, והוא נמוך כעת ב-54% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.

ארגון אופ"ק, האחראי על יותר מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, עשוי להוריד פעם נוספת את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו, בניסיון לבלום גידול במלאי הגולמי בעולם. כך אמר היום שר הנפט של ונצואלה, רפאל רמירז. ארגון אופ"ק החליט בשבוע שעבר על הורדת התפוקה ב-1.5 מיליון חביות ביום. רמירז ציין כי אופ"ק יבחון את צעדיו ביחס לשוק הנפט עד לישיבתו המתוכננת הבאה של הארגון ב-17 בדצמבר.

בשוק המתכות: החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 2.088 דולר לליברה, עלייה של 12%; החוזים על הכסף למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 9.805 דולר לאונקייה, זינוק של 12%. מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, עלה אף הוא, אם כי בשיעור מתון יותר. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 755 דולר לאונקייה, עלייה של 1.8%. מתחילת השנה נפל מחיר הזהב ב-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully