וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"ליות האמריקאיות בגל קיצוצים נוסף; חברות התקשורת מפטרות אף הן

מיכל רמתי

29.10.2008 / 16:51

מו"לית העיתונים הגדולה בארה"ב, גאנט, תפטר 10% מעובדיה; קווסט ומוטורולה יפטרו אלפי עובדים


גל הפיטורים בארה"ב ובעולם נמשך גם ביום שלישי, והפעם, מגזר המדיה עמד במוקד הפיטורים בארה"ב. טיים, מו"לית המגזינים הגדולה בעולם, הודיעה על קיצוץ של 6% בכוח האדם שלה. גאנט, מו"לית העיתונית הגדולה בארה"ב, תפטר כ-10% מעובדיה. תחום ההוצאה לאור כבר נמצא במגמת ירידה זה מספר שנים, על רקע הירידות הממושכות בתפוצת העיתונים, והמעבר של קוראים לאינטרנט הן עבור עיתונים והן עבור מגזינים. כעת התווסף לכך גם המשבר והמיתון המאיים על כלכלת ארה"ב.

גאנט, מו"לית העיתונים הגדולה בארה"ב, הודיעה כי תפטר עשירית מכוח העבודה שלה עד תחילת דצמבר, כמה ימים לאחר שהחברה דיווחה על רבעון נוסף של ירידות בהכנסות וברווחים. עם זאת, הפיטורים לא יחולו על עיתון הדגל של החברה "יו.אס.איי טודיי", אלא על 84 העיתונים היומיים האחרים של החברה בארה"ב, ועל יותר מ-800 מקומונים. 10% מכוח האדם מיתרגם לכ-3,000 משרות – הפיטורים הנרחבים ביותר במגזר בגל הפיטורים האחרון. עם זאת, החברה מסרה כי אין מדובר במספר מסויים של עובדים, אלא יעד קיצוצים שעל כל עיתון לעמוד בו. גאנט כבר פיטרה למעלה מ-3,500 עובדים ב-2007.

טיים תפטר יותר מ-600 עובדים בעוד שבועיים, מתוך כ-10,200. החברה אינה מתכוונת לסגור מגזינים, אך חלקם ככל הנראה יספגו קיצוצים משמעותיים. 24 המגזינים של טיים בארה"ב ואתרי האינטרנט שלהם, יאורגנו ב-3 חטיבות: חטיבת החדשות, שתכלול את המגזינים "פורצ'ן", "מאני", "טיים" ו"ספורטס אילוסטרייטד"; חטיבת הלייפסטייל; וחטיבת האופנה והבידור.

מגזין "אנטרטיינמנט ויקלי", שרשם האטה חדה, ייכלל באחרונה, וצפוי לחוות צמצומים במסגרת המבנה החדש. טיים וורנר, החברה האם של טיים, תדווח על תוצאותיה ברבעון השלישי ב-5 בנובמבר.

ענקית הטלקום האמריקאית קווסט דיווחה על כוונתה לפטר 1,200 עובדים – כ-3% מכוח האדם שלה. כמו חברות טלקום אחרות בארה"ב, החברה חוותה ירידה במספר קווי הטלפון שלה, בין היתר, והודיע כי בכוונתה להתאים עצמה לתנאים הנוכחיים בשוק.

קווסט בהחלט לא לבדה בתחום התקשורת. יצרנית הסלולר שוקלת פיטורים בהיקף של אלפי עובדים, במסגרת תוכניותיו של המנכ"ל השותף החדש, סנג'אי ג'א, עבור החברה, דיווח ביום רביעי העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

חברה נוספת שהודיעה על פיטורים צפויים היא ענקית הנפט הבריטית . החברה, שדיווחה ביום שלישי על זינוק של יותר מ-90% ברווחיה ברבעון השלישי, אינה צופה כעת שחזור של צמיחה זו גם ברבעון הנוכחי, בשל הירידה במחירי הנפט. מנכ"ל החברה, טוני הייוורד, אמר ל"פייננשל טיימס" כי הוא צופה שהפיטורים בחברה יהיו גבוהים מ-5,000 – המספר עליו כבר הודיעו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully