וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר בית השקעות: מחיר היעד של פרוטרום 31 שקל למניה בהמלצת 'קנייה'

TheMarker

29.10.2008 / 17:08

מחיר היעד החדש נמצא 24% מעל מחירה הנוכחי והוא מתעדכן שינוי מודל התמחור של ישיר למודל שמרני בעל שיעור היוון (הון חוזי) של 11.5%


האנליסט אסף נגר מישיר בית השקעות מעדכן היום את מחיר היעד של מניית ל-31 שקל למנייה בהמלצת 'קנייה'. מחיר היעד החדש נמצא 24% מעל מחירה הנוכחי והוא מתעדכן שינוי מודל התמחור של ישיר למודל שמרני בעל שיעור היוון (הון חוזי) של 11.5%.

הסיכון העיקרי שמונים בבית ההשקעות למחיר הוא בעקבות השיעור הנמוך של ההשקעה של פרוטרום במחקר ופיתוח העומד על 5% לעומת 7% עד 10% אצל המתחרות. לטענת כלכלני ישיר עשוי נתון זה לפגוע בסיכויי ההצלחה של פרוטרום בעתיד.

בשוק כה סוער מתבלטת פרוטרום בדפנסיביות שלה, ולהערכת כלכלני בית השקעות ישיר החברה לא תיפגע באופן משמעותי מהמשבר הכלכלי השורר כיום. בבסיס הנחה זו של בית ההשקעות עומדים סוג לקוחות של פרוטרום שהם בעיקר מתחום המזון. מכאן נהנים מוצרי פרוטרום מביקוש קשיח, המאפשר להשיג תוצאות טובות יחסית גם בתקופה קשה זו.

להערכת האנליסט אסף נגר תימשך הצמיחה בפרוטרום גם ברבעונים הבאים. דו"ח הרבעון השני של החברה מציג צמיחה של 45% (36% בנטרול שער חליפין) ביחס לרבעון המקביל אשתקד הנובעת מהטמעת 7 החברות שנרכשו במהלך 2007. להערכת כלכלני ישיר בית השקעות, החברה תמשיך לקטוף את פירות הרכישות גם ברבעונים הבאים בעיקר בשל ניצול ה-Cross selling אצל לקוחות החברות שנרכשו. כמו כן צפויה פרוטרום להציג שיפור ברווח התפעולי הנובע מפעולת הסינרגיה.

על אף הרכישות המאסיביות של פרוטרום בשנת 2007, ממשיכה החברה להציג מאזן מרשים עם הון עצמי למאזן של 48%. להערכת בית ההשקעות, משבר האשראי העולמי יפגע במידה נמוכה בחברה הודות למנוף הפיננסי הנמוך שלה. בנוסף, לחברה נכסים נזילים בגובה של כ-26 מיליון דולר השווים לגובה התחייבויותיה לשנת 2009.

במידה וההאטה הכלכלית במשק העולמי תחריף היא עלולה להקטין את הביקושים בענף התמציות וחומרי הגלם בעיקר בתחום של פיתוח מוצרים חדשים שעליהם יש לחברה רווחים גבוהים מהממוצע. החברה חשופה לשינוים בשערי החליפין ביחס לדולר שבתקופה האחרונה שינה מגמה והחל להתחזק דבר שעשוי לפגוע בהכנסות החברה בשנת 2009.

בנוסף, אחד ממנועי הצמיחה של פרוטרום הוא השקעה במחקר ופיתוח שנטוע לאורך שנים בשיעור של 5% מההכנסות בלבד ונמוך ממתחרותיה המשקיעות במחקר ופיתוח 7%-10%. במידה ולא יחול שינוי מהותי בשיעור ההשקעה במחקר ויפתוח עשוי שיעור הצמיחה של פרוטרום להיפגע בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully