וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מעלימים מס: נהג מונית קיבל אזהרה בקשר מפני נוכחות פקחי המס אך בכל זאת "שכח" לרשום את התשלום

טל לוי

29.10.2008 / 17:30

54% מנהגי המוניות לא רשמו את הכסף שקיבלו וכך גם 28% מהירקנים



"הלבנים בשטח". זו ההתרעה שקיבל נהג מונית ברשת הקשר הפנימית, ולמרות זאת לא טרח לרשום כראוי את התשלום שקיבל, ונתפס בידי "הלבנים", הלוא הם פקידי מס הכנסה. משרד השומה תל אביב 5, רשות המסים בישראל, ערך אתמול מבצע רחב היקף בקרב עסקים שבתחום שיפוטו.



נהג המונית אחר הוציא קבלה אלא שחסר בה מספר עוסק מורשה. בדיקה נוספת העלתה כי הנהג הוא שכיר בחברה, אך תיק החברה, במרשמי רשות המסים - סגור. לבעל אותה מונית יש תיק במס הכנסה, אך הוא אינו מגיש דו"חות מזה מספר שנים ותיקו במע"מ סגור. בחנות הירקות נערכה קנייה מקדימה שנרשמה בקופה ה"ראשית". אולם בחנות נמצאה קופה רושמת נוספת אותה ביקשו המבקרים לבדוק, אך בעל החנות סירב.



המבצע החל בשעות הקטנות של הלילה בפעילות עיקול רכבי חייבים על ידי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, ונמשך במהלך כל היום בביקורות ניהול ספרים של מוניות שירות, מוניות מיוחדות וירקנים. בנוסף, נערכו על ידי מפקחי המשרד ביקורות ניכויים ושומה בעסקים שתיקיהם נמצאים בטיפול שוטף. 40 בעלי עסקים וחברות, סרבני הגשת דו"חות והעברת ניכויים, נחקרו.



ברשות המסים מסבירים כי למבצע קדמה עבודת הכנה מקיפה. נבחרו לביקורת עסקים מתוך תוכנית העבודה השנתית; נערכו איתורים של העסקים ותצפיות; נמסרו הזמנות לחקירה לסרבני הגשת דו"חות ותשלומי ניכויים; נערכו קניות מקדימות סמויות בעסקים שונים, ונמסרו הודעות חוב לפני עיקול.



ביום המבצע נערכו 88 ביקורות ניהול ספרים. תוצאות המבצע מעלות ממצאים חמורים, ב-33% מהביקורות בעסקים נמצא אי רישום תקבולים. 54% מנהגי מוניות השרות שבוקרו, לא רשמו תקבולים. אצל נהגי המוניות המיוחדות נמצאו 28% שלא רשמו תקבולים וכך (28%) גם אצל הירקנים. בנוסף, עוקלו על ידי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה 15 כלי רכב של חייבים, 2 מיטלטלין ונגבו במקום 333,833 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully