וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור של איש הפיננסים טל יגרמן בפרשת החשבוניות הפיקטיביות

עמית בן-ארויה

29.10.2008 / 17:42

העליון לא ראה לנכון להתערב בעונש שגזר המחוזי על יגרמן - 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 300 אלף שקל



בית המשפט העליון דחה שלשום את בקשת רשות הערעור של איש הפיננסים טל יגרמן בפרשת החשבוניות הפיקטיוויות. על פי המתואר בכתב האישום, ב-2000-2001 ניכה יגרמן מס באמצעות חשבוניות פיקטיוויות שהוצאו לטובתו על ידי חברת "אנרליס ניהול פרויקטים באנרגיה בע"מ" שתיווכה בין יגרמן לצד שלישי בעסקה לרכישת סולר, שלא בוצעה כלל. במסגרת עסקה זו שילם יגרמן עמלת תיווך לחברת אנרליס עבור הוצאת החשבוניות הפיקטיוויות. באמצעות פעולות אלה התחמק יגרמן מתשלום מס בסך של כמיליון שקל.



ב-2007 הורשע יגרמן בבית משפט השלום בתל אביב בחמש עבירות על חוק המע"מ, ונגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל, 14 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 150 אלף שקל, או 20 חודשי מאסר תמורתו. יגרמן עירער על ההרשעה והעונש, ואילו הפרקליטות עירערה על העונש.



המחוזי החמיר את גזר הדין והחליט להטיל על יגרמן 30 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 300 אלף שקל בנוסף למאסר על תנאי שנותר על כנו. בבקשת רשות הערעור לעליון טען יגרמן כי למעשה היתה עסקה בינו לבין אחר, ובגינה היה רשאי לנכות מס, אף אם החשבוניות אינן מתארות באופן מדויק את מהות העסקה. בנוגע לעונש טען כי הוא חמור באופן קיצוני.



השופט סלים ג'ובראן קבע כי "הערכאות הקודמות דחו שתיהן את גרסת יגרמן בדבר מהות העסקה נשוא חשבוניות המס, וקבעו כי אלו אינן משקפות עסקה אמיתית של מכירת סולר, יהא אופייה האמיתי של העסקה אשר יהא. משניכה יגרמן מס תשומות על בסיס חשבוניות אלו, ביודעו כי תוכנן כוזב, די בכך כדי לבסס לגביו את יסוד הכוונה להתחמק מתשלום מס. לפיכך, חוסר הבהירות סביב מטרת העסקה שנרקמה בין הצדדים ומהותה רובצת לפתחו של יגרמן, שלא עשה דבר בכדי להראות כי ניכוי מס התשומות נעשה ללא מודעות מצדו לטיב המעשה ונסיבותיו". באשר לעונש, פסק השופט ג'ובראן כי המחוזי בחן את הדברים בצורה שקולה וסדורה, וכי אין מקום להתערב בכך.
(רע"פ 1890/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully