וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב הורדת ריבית בעולם: אחרי סין ונורווגיה הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להוריד הערב את הריבית ל-1%

נמרוד הלפרן

29.10.2008 / 18:23

דיווח: הבנק המרכזי של יפאן עשוי להחליט מחר על הורדת ריבית; נורווגיה הורידה הריבית לראשונה זה 3 שנים



בנקים מרכזיים בעולם פתחו היום בסבב הורדות ריבית נוסף, בניסיון למנוע מהמשבר הפיננסי החריף ביותר זה 80 שנים להתפתח לכדי מיתון כלכלי גלובלי. הבנקים המרכזיים של סין ונורווגיה הורידו היום את הריבית, והבנק הפדרלי בארה"ב צפוי אף הוא להוריד את הריבית בהמשך היום. בנקים מרכזיים נוספים, בהם הבנקים המרכזיים של יפאן אל אירופה, צפויים אף הם להחליט על הורדות ריבית בימים הקרובים.



הבנק המרכזי של נורווגיה הוריד היום את הריבית במדינה ב-0.5% לרמה של 4.75%, ושם קץ בכך לשלוש שנים רצופות של העלאות ריבית. מוקדם יותר היום, הוריד הבנק המרכזי של סין את הריבית מרמה של 6.93% לרמה של 6.66%.



הבנק הפדרלי בארה"ב צפוי להוריד היום (שעה 20:15 שעון ישראל) את הריבית ב-0.5% לרמה של 1% - רמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 2004. מוקדם יותר החודש, הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב ב-0.5%, ל-1.5%, במסגרת מהלך הורדת ריבית גלובלי מתואם של בנקים מרכזיים ברחבי העולם. זאת, לאחר שהבנק הוריד את הריבית בשיעור מצטבר של 3.25% מאז ספטמבר 2007 ועד אפריל השנה.



הורדות הריבית ברחבי העולם צפויות להימשך בימים הקרובים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום כי הבנק המרכזי של יפאן עשוי להחליט מחר על הורדת ריבית.



באירופה, אמר שלשום נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, כי הבנק עשוי להוריד את הריבית בגוש היורו בשבוע הבא, על רקע התמתנות האינפלציה והאטה בביקוש. כלכלנים צופים כי הבנק המרכזי של אירופה עשוי להוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25% - הרמה הנמוכה ביותר מזה שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully