וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפסגות מצפים לתוצאות מצוינות לחברות הסלולר; מעדיפים את מניית סלקום על פני פרטנר

טל לוי

29.10.2008 / 18:20

פסגות: מדובר על ענף דפנסיווי, האחרון להיפגע מבין ענפי הצריכה האחרים


בימים של משבר והאטה כלכליים, עוברים בבתי ההשקעות להמליץ על מגזרים דפנסיוויים, כאלה שאמורים להפגע פחות גם כשלציבור יש פחות כסף פנוי. תקשורת, מזון, תרופות - נחשבים למקלט בימים קשים.

ובאמת, הדגש מבחינת פסגות הוא על מידת הדפנסיוויות או העמידות של חברות הסלולר למיתון הכלכלי המסתמן בישראל. אמנם, בבית ההשקעות פסגות "מצפים לתוצאות מצוינות של חברות הסלולר גם ברבעון השלישי". אך מדגישים כי "אין ספק כי במקרה של מיתון במשק, יפגעו גם חברות התקשורת. אך לפי הערכתנו, מדובר על ענף דפנסיווי, שיהיה בין האחרונים להיפגע מהותית מבין ענפי הצריכה האחרים כדוגמת ענף הרכב אשר לגביו הסימנים מעידים, כבר כיום, על קיפאון כמעט מוחלט", כותבת האנליסטית טליה לויברג.

לויברג מסבירה כי הרבעון השלישי הינו החזק ביותר עונתית, התחרות נרגעה, התיירות הגיעה לשיא (ומניבה הכנסות "נדידה" אשר תרמו גם ברבעון השני). ואילו הדולר התחזק במהלך הרבעון השלישי (בממוצע) בשיעור של כ-2% בלבד אל מול הרבעון השני - רמה נמוכה ביחס לרבעון המקביל. לכך יש להוסיף את העובדה כי השפעת החגים צפויה בעיקרה ברבעון הרביעי.

בחינת הזירה הרגולטורית, התחרותית והמאקרו כלכלית מביאים את פסגות להתאים את התחזיות לרבעון הרביעי של 2008 ול-2009. בפסגות מפחיתים מעט את ההערכה לגבי מספר המנויים החדשים ב-2009, ומניחים כי ניתן לצפות להאטה בקצב רכישת מכשירים חדשים, האטה בקצב צמיחת שרותי התוכן היקרים יותר, ובסופו של דבר גם צמצום, אם כי לא מהותי, של משך הצריכה הסלולרית החודשית. במקביל, מעלים בפסגות את שיעורי ההיוון (הריבית לפיה מעניקים לתזרים המזומנים העתידי ערך נוכחי) ל- 9.5% בכדי לשקף טוב יותר את חוסר הוודאות הכלכלית. יש לציין, כי שיעור הצמיחה שלנו עמד מאז תחילת השקת הסיקור על 1.5% בדומה לקצב צמיחת האוכלוסין, ואין אנו רואים מקום לשנותו לטווח הארוך.

מעדיפים את סלקום על פני פרטנר

"אנו ממשיכים לראות בתחום הסלולר את אחד מתחומי הצריכה הבסיסיים", כותבת לויברג, "אם לפני תקופה קצרה לא היינו בטוחים כי ההאטה תגיע גם לתחום זה, כעת אין לנו ספק כי כלל הענפים במשק צפויים להיפגע. סימן השאלה צריך להיות מי יפגע פחות מבחינת ההיקף והעיתוי".

התשובות, להערכת פסגות, ממשיכות להצביע כי חברות הסלולר יהיו מבין האחרונות באפקט הדומינו במשק וכי היקף הפגיעה יהיה נמוך יחסית. בהמשך לכך ביצעו בבית ההשקעות התאמות מסוימות למודלים הן ברמת התחזיות והן ברמת העלאת שיעורי ההיוון.

"הסיפור של חברות הסלולר אינו נעוץ בצמיחה אלא ביציבות התזרימים וביכולתן להניב תשואת דיווידנד למשקיע. על כן, גם אם אנו מפחיתים את התחזיות שלנו ל-2009, השורה התחתונה ממשיכה לגזור תשואת דיווידנד של מעל 9.5% בסלקום וכ-7.8% בפרטנר תחת מדיניות הדיווידנד הקיימת".

לויברג מעריכה כי "בסערה הכלכלית בה אנו נמצאים היום ועד שנגיע להבנה כי אנו נמצאים בתחתית, תשואות אלו, מהוות סיבה נוספת להמשך המלצת תשואת יתר לענף הסלולר. מבין החברות - הדיסקאונט ותשואת הדיווידנד מובילות להמשך העדפה של סלקום עם המלצת קנייה".

בפסגות מעניקים ל המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 81 שקל למניה (במקום 84.7 שקל) - גבוה ב-20% ממחיר המניה בשוק. ההמלצה ל נותרת על "קניה" ובמחיר יעד של 130 שקל למניה (במקום מחיר יעד של 141 שקל) - גבוה ב-28 ממחירה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully