וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל הוצאות אישיות יוצאות דופן - 15 אלף שקל - על עו"ד ילון הכט

עמית בן-ארויה

29.10.2008 / 18:53

הכט הביא לביטולן של יותר מ-20 ישיבות בתואנות שונות



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, שידוע בנועם הליכותיו ובאורך רוחו, החליט היום להטיל הוצאות אישיות יוצאות דופן - 15 אלף שקל – על עו"ד ילון הכט שמייצג את גיא וייסמן במשפט פלילי בנוגע למעילה בכלל. לא פעם מתרים שופטים בעורכי דין כי בשל התנהגותם יטילו עליהם הוצאות אישיות. אך לעתים נדירות הם גם מממשים את האיום.



הכט הביא לביטולן של יותר מ-20 ישיבות בתואנות שונות. באוגוסט השנה שיגר הכט פקס לבית המשפט ובו ביקש לדחות את כל הדיונים שנקבעו בתיק לספטמבר 2008 בשל החלטתו לצאת לארה"ב כדי לבצע פרוצדורה רפואית מסוימת בבית חולים בלוס אנג'לס. לאחר מכן התברר שימים אחדים קודם לכן יצא הכט מהארץ מבלי להודיע לבית המשפט.



"אין בכוונתי לעסוק במסגרת החלטה זו במסכת ארוכה מאוד של מעשים, מחדלים, התנהגויות, שונים ומשונים, זרים ומוזרים של הסניגור במהלך המשפט", אמר מודריק. לדבריו, אילו מעידה זו היתה חד פעמית לא היה נוקט צעד קיצוני זה של הטלת הוצאות.



בהחלטתו פירט מודריק שורה של מחדלים של הכט. בין השאר תיאר כיצד צירף לכאורה לצוות ההגנה של וייסמן עורך דין שבמשך הזמן התברר שכלל לא היה חלק מצוות ההגנה. כמו כן תיאר את הבזבוז של כספי ציבור בגין התנהגות הכט. החל בהבאת הנאשם העצור לבית המשפט וכלה בפגיעה בניצול זמנו של בית המשפט.



בדיון לפני ימים אחדים שאל מודריק את הכט שתי שאלות: הראשונה, מדוע לא ניתן היה לבצע את הפרוצדורה הרפואית בפגרה. השנייה, מדוע לא נערכה התארגנות מוקדמת להסתייעות בעורך דין נוסף. "אינני רואה צורך לפרט את שלל טענותיו של הכט", כתב מודריק. עם זאת, הדגיש את טענת הכט שהרגיש מחויב לוייסמן בהקשר של דיון מעצר שנערך בעניינו בעליון. בנוגע לעורך הדין הנוסף הסביר הכט כי הוא פועל בעצמו ואינו מעסיק שכירים.



מודריק סיכם כי לא הונחו בפניו מסמכים רפואיים המעידים על דחיפות הבדיקה. כן לא נהירה לו דחיפות הפרוצדורה שהיתה ידועה להכט כבר באפריל, אך יכולה היתה להמתין חמישה חודשים. "העובדה שהכט עשה דין לעצמו גרמה לשיבוש חמור של מהלכי משפט", ציין מודריק בהחלטתו, "התנהלות זו של עורך הדין איננה התנהגות שניתן לעבור עליה לסדר היום".



בשל נימוסיו המופלגים התנצל השופט בהערת שוליים על דברים שאולי לא היה צריך לומר. "נשמעו מצדי פעמים בודדות ביטויים שמכיוון שלא הובנו כהלכה אולי מוטב היה שלא ייאמרו". אגב, הכט שיגר פקס אתמול לבית המשפט ובו ביקש להתפטר מהייצוג בתיק.



פרקליטות מיסוי וכלכלה מיוצגת בתיק על ידי עו"ד אסתי שלאין.



(פ 0138/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully