וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: S&P מותירה דירוג אג"ח לפרויקט ים תטיס של קבוצת דלק על AA

מיכאל רוכוורגר

29.10.2008 / 19:04

בפרויקט - בהיקף של 275 מיליון דולר - שותפים דלק אנרגיה, אבנר ונובל האמריקאית



סוכנות הדירוג הבינלאומית Standard&Poors הותירה את דירוג עסקת המימון לפרויקט ים תטיס, מול חופי אשקלון על BBB - עם תחזית דירוג יציבה המקביל לדירוג של מעלות S&P, ברמה של AA. מדובר בדרוג בינלאומי של שתי סדרות איגרות חוב שהנפיקו השותפים הישראלים בהיקף של 275 מיליון דולר, הצפויות להפרע ב-2013.



ספקית הגז הישראלית-אמריקאית הטבעי ים תטיס, מצויה בשותפויות מוגבלות עם דלק קידוחים, שבשליטת דלק אנרגיה; אבנר חיפושי נפט מקבוצת דלק, בשליטת יצחק תשובה (53%) ונובל אנרג'י האמריקאית (47%).



בדלק אנרגיה ציינו, כי הדירוג הגבוה של S&P למרות תקופת המשבר בשווקים, נעוץ ביציבות הכלכלית של הפרויקט. טענה זו מבססים בדלק אנרגיה בין היתר על היקף מכירות גז גבוה בחודשים אחרונים בשל חיבור תחנת גזר בשנת יולי 2008 והן בשל מגבלות באספקת הגז המצרי.



כלכלני S&P מנמקים את הדירוג הגבוה לאג"ח של דלק קידוחים ואבנר במספר טענות: לים תטיס מתקן ההפקה היחידי Offshore באיזור, עם מיקום אסטרטגי (מול חופי אשקלון). ההסכם עם חברת החשמל כולל 18 BCM למשך 10 שנים; מאגר Mari-B מכיל גז טבעי באיכות גבוהה עם עלות הפקה נמוכה; יחסי שרות חוב של 4.1 לרבעון הראשון ו-2.64 לרבעון השני לשנת 2008.



השותפויות פועלות לקידום קידוח תמר, המצוי כ-90 ק"מ מערבית לחיפה, נחשב למבטיח בין אתרי הקידוח הפוטנציאליים בארץ ולחופיה. לפי הערכות מכיל מאגר של כ-80 מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי. בפרויקט זה שותפות נובל אנרג'י האמריקנית (33%), יחד עם ישראמקו (27.5%), דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט וגז, שבשליטת קבוצת דלק (27.5%), דור גז חיפושים (3.4%) ודור כימיקלים (3.6%).



מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור, ציין כי: "במיוחד בתקופה זו, מדובר באיתות חיובי חשוב לגבי איתנות ובחוסן הפיננסי והתפעולי של פרוייקט ים תטיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully