וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה תקבל סיוע של 25 מיליארד דולר

30.10.2008 / 0:01

קרן המטבע הבילאומית, האיחוד האירופי והבנק העולמי גיבשו חבילת הצלה למדינה שכלכלתה נקלעה למצב קשה במיוחד

קרן המטבע הבינלאומית, האיחוד האירופי והבנק העולמי יעניקו להונגריה חבילת הצלה על סך 25.1 מיליארד דולר. כך מסרה הערב (רביעי) קרן המטבע הבינלאומית. מדובר בחבילת ההצלה הגדולה ביותר שניתנה למדינה מתפתחת מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי, שמגמדת את 2 מיליארד הדולרים שניתנו לאיסלנד ו-16.5 מיליארד הדולרים שהוענקו לאוקראינה.

לדברי בכירים בקרן המטבע הבינלאומית, הסכום שיינתן נועד לשלוח אות הרגעה לשווקים הצונחים במדינה. ואכן, עם היוודע גודלה של חבילת סיוע, הבורסה בבודפשט זינקה ב-12% בעוד הפורינט ההונגרי התחזק ב-2.5% מול היורו, לאחר שנחלש בכ-20% בשבועות האחרונים.

כלכלנים בירכו על חבילת ההצלה שהוענקה למדינה הקומוניסטית לשעבר, אך טענו שהיא גובה הסכום רק מדגיש עד כמה רחוק המשבר הכלכלי מסיומו. "העובדה שהאיחוד האירופי מעורב בצורה כל כך ישירה," אמר לארס כריסטנסן, אנליסט בכיר בדאנסק בנק, "מצביעה על כך שהאיחוד חושש שאם ייתנו להונגריה לקרוס, המשבר יתפשט במהרה ליתר ארצות מרכז ומזרח אירופה".

העסקה אמורה לכסות את כל צרכי המימון של הונגריה לשנה הקרובה, אבל היא תחייב את הממשלה לערוך קיצוצים נרחבים בתקציבה. אף שהשפעתם הצפויה של הקיצוצים עדיין לא ברורה, בממשלה העריכו שכלכלת המדינה ככל הנראה תתכווץ באחוז אחד בשנה הקרוב – המיתון הראשון מאז נפילת הקומוניזם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully