וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזמתם!

TheMarker

30.10.2008 / 7:22

השיווק מחר יוני סער



>> אני מוכן להמר פה על גורלו של הטור הזה, כי תל אביב רחוקה מלהיכנס למיתון עמוק, וכך ישראל כולה. העולם מתפרק, 1929 חוזרת. נו... באמת, הגזמתם. המדיה הכלכלית עוסקת בצונמי העולמי ובהשלכותיו על ישראל באופן שמעודד פאניקה מיותרת ומעצים את המהלך העצום הזה למקום של מיתון כבד. אם בנק ישראלי מרכזי יתמוטט (ויולאם), הרי שזה יהיה עקב היסטריה שנגרמה לאזרח הפשוט מכיסוי מתלהם ומוגזם של המצב והפרכת בלוני ניסוי על המצב הלא יציב והמסוכן לכאורה.

ממש לא מזמן ההתלהמות הזו היתה שייכת למאבק ברגולציה ובשמרנות המוגזמת של המחוקק והחברות הישראליות, ועכשיו ברור שעודף הפיקוח השמרני הזה הוא מזלנו העולמי. ישראל היא אחד השווקים היציבים בעולם. לא, אני לא מאמין במיתון כבד. בטח שלא במונחים של עולם השיווק הישראלי ומוצרי הצריכה. לא, אני לא מאמין ב-1929 ובעשרות אלפי מפוטרים שיגדילו את קו העוני הגדול ממילא.



זה משבר של עשירים. זה משבר של שחקני שוק ההון שישפיע על השכבות האמידות הרבה מעבר להשפעה על הציבור הרחב, קוני מוצרי הצריכה ושירותי התקשורת. זה משבר שירוקן את הטיסות למזרח אירופה, המלאות בקבלנים ויזמים בגרוש שקנו ומכרו בין עצמם מגרשים חלומיים בערי שדה הזויות, אחרי שאיזה פקיד פראייר בבנק מקומי נתן להם הלוואות מוגזמות עם אפס הון עצמי.



כן, מוצרי היוקרה ייפגעו. וגם הטיסות לחו"ל וגם ענף הנדל"ן. גם הבועה של דירות היוקרה התל אביביות, המגדלים, התיירות והנדל"ן תימחק זמנית. אולי גם ענף הרכב, בעיקר בפלח היוקרתי. ואפילו החלק הבועתי של ההיי-טק - שבו כל פטפטן עם רעיון לא רלוונטי הצליח לגייס כמה מאות אלפי דולרים מקרנות וממלאכים שלא ידעו כבר איפה לבזבז את הכסף על הנייר שצברו ממשחקי ההון - תיפגע זמנית.



זה יכניס אותנו למיתון עמוק שלא נדע לצאת ממנו שנים רבות? זה רק טוב לבתי הקפה ולעסקי המסעדנות שיהיו מלאים עוד יותר באנשים לבושים יפה, שלא ברור לי אף פעם במה הם עובדים ואיך הם יכולים להרשות לעצמם לבלות בבוקר בבתי הקפה ולעשות פרצופים של אנשים עסוקים באמת.



גברת כהן לא תקנה פחות אבקת כביסה. הבת שלה לא תחפוף פחות את הראש. הבן שלה לא ידבר פחות בטלפון הסלולרי ובעלה לא יראה פחות משחקי כדורגל בתשלום בטלוויזיה הדיגיטלית. הם ימשיכו ללכת לדרגסטור ולסופרמרקט ואפילו יאכלו קצת יותר - בגלל הדיכאון מהמצב העולמי, כמובן - וימשיכו לקנות אופנה כי הם צריכים להיראות טוב, למרות המצב. הרי כשהמצב קשה, צריך להפגין אופטימיות. לעשות פוזה לכולם. ככל שהמשפחה תוציא יותר כסף, הכלכלה רק תפרח.



הקשר בין הכלכלה האמיתית והכלכלה הדמיונית מעולם לא הוכח. השיווק והפרסום הם תשקיף של הכלכלה האמיתית, לא של הבועה. ירידת הנתח של פרסום בתי ההשקעות, התיירות והנדל"ן לא תשנה את עולם השיווק. גם לא את ההוצאה על השיווק שאולי אפילו תגדל כי המלחמה על השקל הפנוי להוצאה רק תחריף.



כן נעשה שיווק חכם יותר. נהיה מדויקים יותר. נציע הצעות ערך לצרכן ותוספי ערך ונחזור קצת אחורה לשנות ה-2000 לימי ההגרלות והמבצעים והקנה-קבל ועוד כל מני טריקים של קידום מכירות מהדור הישן. גם השיווק למען מערכות יחסים וחוויות לא ייפסק. אולי התדמית נטו, שממילא כבר עבר זמנה.



אז חברים, בואו נירגע. הצרכן הישראלי לא טיפש. הפנסיה שלו נפגעה? בעוד חמש שנים, בגל העליות הבא, היא תתקן את עצמה. והעשירים, גם הם לא חיים אחרת עם 25% פחות בשווי שלהם על הנייר. הגזמתם.



-



הכותב הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully