וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון אלדר: צפוי גל מכירות שיחליש את הבורסה בת"א

מאת יעל פולק

30.10.2008 / 7:39

מנהלת רשות המסים לשעבר טלי ירון-אלדר: רשות המסים צריכה לאפשר מכירה רעיונית של ני"ע לקראת סוף השנה כדי למנוע את החלשת הבורסה; אחרת משקיעים ימכרו מניות כדי להזדכות במס



>> "מרבית המשקיעים צברו ירידות ערך בתקופה האחרונה, אבל מס הכנסה לא יכיר בהפסדים אלה - אלא אם ייהפכו לממומשים. לכן, לקראת סוף השנה אנו עתידים לחזות בגל של מימושים ומכירות בבורסה של תל אביב, שיחלישו את הבורסה" - כך אומרת טלי ירון-אלדר, שותפה בתדמור ושות' ולשעבר נציבת מס הכנסה.

"מכיוון שניתן לקזז הפסדים מני"ע כנגד רווחי הון, ריבית ודיווידנדים, הרי שגם אם אנשים רוצים להישאר בבורסה - הם צפויים למכור ולקנות את ניירות הערך שברשותם באותו יום כדי לנצל את ההפסדים כנגד הרווחים", מסבירה ירון-אלדר.



המימוש לצורכי מס שעליו מדברת ירון-אלדר הוא אמנם כזה הנעשה בצורה של מכירה וקנייה מייד לאחריה. עם זאת, קיימת אפשרות כי חלק מהמשקיעים יבחרו לממש את אחזקותיהם בלי לרכוש את המניות בחזרה, וזה מה שיגביר את הירידות בבורסה.



"היו מקרים בעבר שבהם איפשרו לציבור המשקיעים לבצע מכירות וירטואליות - מכירה רעיונית, ולא בפועל. הקנייה והמכירה נעשות באותו היום ובאותו מחיר, באופן מוכר לצורכי מס - אבל ההשפעה על הבורסה נמנעת. יש לקרוא לרשות המסים לבצע חקיקה, כדי לאפשר לציבור לקיים מכירה רעיונית לקראת סוף השנה", מדגישה ירון-אלדר.



מכירה רעיונית היא בשיטה המאפשרת למשקיע למכור ולקנות מחדש את ניירות הערך שברשותו באותו תאריך, באותה כמות ובאותו שער. המכירה נעשית לצורכי מס בלבד ולא משפיעה על המחירים בבורסה.



בדצמבר 2005 התאפשרה מכירה רעיונית באמצעות הבנקים, לקראת העלאת שיעורי המס על השקעות בבורסה. גם בסוף 2003 התאפשרה מכירה רעיונית לקראת הרפורמה במס. את המכירה הרעיונית יזמה אז ירון-אלדר, ששימשה נציבת מס הכנסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully