וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי ברטפלד: דלק לא תעניק תמיכה לדלק נדל"ן מעבר למה שניתן

מאת מיכאל רוכוורגר

30.10.2008 / 7:39

מנכ"ל קבוצת דלק אמר כי הוא מקווה שהוצאת דלק נדל"ן מקבוצת דלק תתבצע בהקדם



>> דירקטוריון קבוצת דלק אישר שלשום בלילה מהלך של חלוקת דיווידנד בעין של כל או מרבית מניות חברת דלק נדל"ן לבעלי המניות של דלק. אם התהליך יושלם בשבועות הקרובים, הבעלים, יצחק תשובה, שמחזיק כיום ב-62% מקבוצת דלק ייהפך לבעל השליטה בדלק נדל"ן, שבכ-80% מחזיקה קבוצת דלק , ויחזיק בה בכ-50.5%.

בנק הפועלים, המחזיק נכון להיום בכ-10% מהחברה, יישאר עם אחזקה דומה בחברה. ציבור המשקיעים (כולל המנכ"ל איליק רוז'נסקי) יחזיקו בכ-39.5% נוספים. בשיחת ועידה עם אנליסטים שקיימה אתמול קבוצת דלק אמר אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, כי דלק מנהלת מגעים מול רשויות המס כדי לפתור את סוגיות המיסוי הקשורות בעסקה.



אחת הסוגיות קשורה בקביעת שיעור חבות המס במקור לצורך חלוקת הדיווידנד בעין, הנעה בין 0% ל-20% - תלוי בסוג המשקיעים המחזיקים את מניות קבוצת דלק. ברטפלד הסביר כי קבוצת דלק שיקללה את הוצאות המס הצפויות בעסקה והיא זו שתישא בהוצאות אלה. זאת, על ידי כך שדלק תשמור אצלה חלק מהמניות של דלק נדל"ן בשווי הוצאת המס שתקבע. נכון להיום, יחס החלוקה של המניות הוא כ-1:9, כלומר מי שמחזיק במניה אחת של קבוצת דלק יקבל תשע מניות של דלק נדל"ן.



ברטפלד לא ציין את גובה שיעור המס שייקבע, אך על פי הערכות בשוק, שיעור זה יהיה 5%-15%, כך שהוצאות המס של קבוצת דלק עשויות להגיע ל-100 מיליון שקל ואף יותר מכך. מועד הזכאות לקבלת מניות דלק נדל"ן והמועד שבו תבוצע החלוקה בפועל יהיה סמוך לקבלת האישורים הנדרשים, ולאחר שיושגו הסדרים בנוגע לקובננטס (אמות מידה פיננסיות) של דלק לדלק נדל"ן כלפי צדדים שלישיים.



ברטפלד ציין כי הוא מקווה שהמהלך יושלם עד סוף השנה, ואולי אף קודם. ברטפלד אמר כי דלק נפגשה עם הבנק המממן העיקרי שלה (ככל הנראה הפועלים) כדי לקדם את הסוגיות הפיננסיות הקשורות בבנקים. סוגיה שצריכה להיקבע היא אם המהלך של דיווידנד בעין מהווה מכירה של מניות, המצריכה התייחסות של היבט המס כרווח חשבונאי או כרווח לצורכי מס.



ברק משרקי, המנהל הפיננסי של קבוצת דלק, וברטפלד ציינו כי המאזן של קבוצת דלק ייראה אחרת לאחר השלמת התהליך. האובליגו - חוב פיננסי ברוטו לבנקים, לבעלי האג"ח והלוואות נון ריקורס של דלק נדל"ן, ללא זכות חזרה ללווה נושא הריבית וללא ההתחייבויות בתחום הביטוח - של קבוצת דלק במאוחד צפוי לקטון מ-33 מיליארד שקל ל-15 מיליארד שקל, דבר שיקטין בצורה מהותית גם את הוצאות המימון של קבוצת דלק, שהסתכמו ברבעון השני של 2008 ב-926 מיליון שקל. ברטפלד ציין כי לא צפויה הרעה ביחסים הפיננסיים וגידול ברמת המינוף של קבוצת דלק בעקבות העסקה הנרקמת.



מתוך מאזנה של קבוצת דלק ירדו נכסים של דלק נדל"ן בהיקף של 23 מיליון שקל והונה העצמי של קבוצת דלק (שהוא כ-8 מיליארד שקל, נכון לסוף מחצית הראשונה של 2008) יקטן בסכום של כ-3 מיליארד שקל.



הפחתת ההון העצמי תתבצע באמצעות הפחתת יתרת העודפים הראויים לחלוקה בהיקף של 1.5 מיליארד שקל - המשקפים את שווי ההשקעה של קבוצת דלק בדלק נדל"ן הרשומה בספרי דלק. כמו כן, תתבצע הפחתה בהיקף של 1.5 מיליארד מתוך זכויות מיעוט של קבוצת דלק.



לדברי ברטפלד קבוצת דלק לא רואה שום סיבה להעניק לדלק נדל"ן תמיכה כספית נוספת מעבר להלוואות וערבויות שניתנו לדלק נדל"ן של כ-450 מיליון שקל, לכשיושלם התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully