וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עלה מעל ל-70 דולר לחבית

הדר תדמור

30.10.2008 / 9:11

ההערכות הן כי הורדות הריבית בארה"ב ובסין - והורדה נוספת הצפויה השנה - יעודדו את הצמיחה הגלובלית ויעלו את הביקוש לסחורה

מחיר הנפט עלה מעל לרף 70 דולר לחבית לראשונה זה שבוע, בשל ההערכות כי הורדות הריבית בארה"ב ובסין יעודדו את הצמיחה הגלובלית ויעלו את הביקוש לסחורה.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בדצמבר עולים ב-4.4% ונסחרים ב-70.5 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. אתמול זינק מחיר הנפט ב-7.6% - הזינוק היומי החד מאז 22 בספטמבר. מחיר הנפט ירד ב-52% מאז שהגיע למחיר השיא ב-11 ביולי, כשנסחר ב-147.27 דולר לחבית בניו יורק. מחיר הנפט מסוג ברנט עולים ב-4.3% ונסחרים ב-68.3 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של לונדון. אתמול זינק מחיר הנפט מסוג ברנט ב-8.6%.

הבנק הפדרלי הוריד אתמול את הריבית בארה"ב ב-0.5% לרמה של 1% - רמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 2004 - בניסיון למנוע מהמשבר הפיננסי החמור ביותר זה 80 שנה להתפתח לכדי מיתון כלכלי עמוק. במקביל, הבנק המרכזי העריך כי הסכנה העיקרית לכלכלה היא האטה בצמיחה, ואותת בכך כי ייתכן שיבצע הורדות ריבית נוספות בהמשך.

הבנק הפדרלי השלים בהחלטתו הורדת ריבית מצטברת של 4.25% בתוך 13 חודשים. כלכלנים מעריכים כי הבנק הפדרלי עשוי לשוב ולהוריד את הריבית עד סוף השנה, לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1958, בתקופתו של הנשיא דווייט אייזנהאואר.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully