וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר בארה"ב שוקל להציע עירבונות למשכנתאות ללווים בעייתיים בשווי 500 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.10.2008 / 9:02

זאת כדי לנסות ולהוריד את מספר העיקולים בארה"ב, כך אמרו מקורבים לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג



משרד האוצר האמריקאי ותאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (FDIC) שוקלים תוכנית במסגרתה יציעו עירבונות בשווי 500 מיליארד דולר למשכנתאות ללווים בעייתיים אשר הביאו למספר שיא של עיקולים בארה"ב. כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג.



במסגרת התוכנית, אשר עשויה לשנות את תנאי המשכנתאות של כ-3 מיליון בעלי בתים בארה"ב לתנאים נוחים יותר, יידרשו חברות ההלוואה לשנות את התנאים בהתבסס על יכולת הלווה לשלם. אחת ההצעות היא שהלווים יחזירו את המשכנתאות בתשלומים נמוכים ל-5 שנים לפני שתעלה הריבית, לפי המקורות.



ה-FDIC ומשרד האוצר מתכננים להעניק תמריצים לבנקים וחברות ההלוואה לשנות את תנאי המשכנתאות של הלווים הבעייתיים. התוכנית תכלול הלוואות שהעניקו בנקים, חברות הלוואה וחיסכון, קרנות גידור ומחזיקי משכנתאות נוספים - לפי המקורות.



בעוד התוכנית תעניק גיבוי למשכנתאות בשווי כולל של 500 מיליארד דולר, היא תעלה 50 מיליארד דולר אשר יכללו במסגרת חבילת החילוץ לכלכלה האמריקאית.



יושבת ראש ה-FDIC, שילה באייר, ציינה את התוכנית בכנס בינלאומי לביטוח פיקדונות במדינת וירג'יניה אתמול, ולא פירטה. "אנחנו זקוקים למסגרת עבודה כדי לשנות את תנאי המשכנתאות בצורה שתהיה בעלת השפעה מרובה", אמרה באייר.



תוכנית לגיבוי המשכנתאות בשווי 700 מיליארד דולר תהיה הצעד האגרסיווי ביותר שיבצע ממשל בוש לטובת בעלי הבתים מאז תחילת משבר הסאבפריים לפני למעלה משנה. עד כה הסתמך הממשל רבות על יוזמות של הבנקים וחברות ההלוואות - בעידוד גורמים מתעשיית המשכנתאות - לשנות את תנאי המשכנתאות של הלווים הבעייתיים.



באייר עודדה את הבנקים וחברות ההלוואות לשנות את תנאי המשכנתאות כדי להוריד את מספר עיקולי הבתים בארה"ב, אשר עלה לשיא ברבעון השלישי בהובלת עיקולי הבתים בקליפורניה, פלורידה, אריזונה, אוהיו, מישיגן ונבדה, לפי חברת הנדל"ן רילטי טרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully