וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבור הלמן אלדובי איסלנד היא רק ההתחלה

אתי אפללו

30.10.2008 / 9:20

קבלו בתשואות רמות



>> לאחר שאיסלנד הקטנה קרסה כלכלית והאוויר הגיאותרמי החם יצא ממנה כמו מבלון, עבר רחש בענף הגמל. בית ההשקעות הלמן אלדובי, ששם מבטחו בקרונה האיסלנדית, נמצא תחת מתקפה. 10% מנכסי הקופות שלו מושקעים באיסלנד, והקופות של בית ההשקעות (המקוריות, לא אלה שרכש מבנק יהב) מציגות מתחילת 2008 את התשואות השליליות מהגבוהות בענף. אם לא די בכך, באחרונה הוגשה נגד בית ההשקעות בקשה להכרה בתובענה ייצוגית בשל השקעות אלה.

10% מההשקעות הופנו לכיוון הקרונה מתוך החלטה של מנהלי ההשקעות, שמאמינים בהשקעות במט"ח, במה שהתברר כהשקעה שניתן להגדירה בלשון עדינה "לא מוצלחת". אולי הזוהר הצפוני גרם לכך שבתקופה האחרונה נשכחה השאלה המעניינת לא פחות - במה מושקעים 90% הנותרים מנכסי הקופות של הלמן אלדובי? כאשר נוברים בדו"חות הנכס הבודד שמפרסם הלמן אלדובי, מגלים כי גם לגבי ה-90% האחרים מתעוררות כמה שאלות בעניין בחירת ההשקעות. נתמקד בהשקעות באפיק הקונצרני.



בחודשיים האחרונים רושמים מדדי האג"ח הקונצרניות שיאי שפל חדשים, וחברות שהשקיעו בעיקר באג"ח בדירוגים נמוכים מציגות תוצאות גרועות ביחס לשוק. בנוסף, ככל שהמשבר נהפך ממשבר פיננסי למשבר ריאלי, מתעורר החשש לגבי יכולת פירעון החוב של כמה מהחברות.



אם נבדוק באילו אג"ח קונצרניות סחירות השקיעו בהלמן אלדובי, נגלה כמה דברים מעניינים. על פי דו"ח הנכס הבודד של החציון הראשון של הקופה גמל כללי א' של הלמן אלדובי, מבין כ-45 אג"ח שבהן משקיעה הקופה בישראל, כ-12 בלבד מדורגות: שש בדירוג AA ומעלה ושש - A ומטה.



בדו"ח הנכס הבודד של קרן ההשתלמות א' לאותו מועד, התמונה דומה. בין האג"ח הלא מדורגות שהקופה והקרן משקיעות בהן ניתן למצוא שמות כמו רשי, חנן מור, דיידלנד, אסים, דיירקט נדלן, ליטו, סיביל, סטאר נייט, בומלגרין, נאנט, דוריאה וליברטי. רוב החברות שהוזכרו כאן נסחרות בתשואות דו-ספרתיות גבוהות ביותר, ואולי כעת ההשפעה על תשואת העמית היא רק בשל הצניחות במסחר - אבל לא ברור אם לא יידרשו מחיקות בכמה מהאג"חים.



ההשקעה באיסלנד היא אולי לא מוצלחת במיוחד - אבל אם שאר ההשקעות היו מבריקות, הנזק לעמיתים לא היה כה חמור. במקרה הזה, נראה שאיסלנד היא רק קצה הקרחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully