וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושלים של ניו יורק וניו ג'רזי קראו למתן סיוע ממשלתי למדינות כדי להתמודד עם הגירעונות

ניו יורק טיימס

30.10.2008 / 10:02

אם הממשל מצא 700 מיליארד דולר לחילוץ וול סטריט עליו למצוא כסף כדי לשמור על המדינות, אמר מושל ניו יורק



מושל ניו יורק דיוויד א. פטרסון ומושל ניו ג'רזי ג'ון ס. קורזין הצטרפו לקולות הקוראים למתן חבילת תמריצים שנייה בארה"ב. שני המושלים אמרו כי הממשל המקומי של המדינות יאלץ לבצע קיצוצים כואבים אם לא יקבל סיוע בקרוב.



שני המושלים, אשר הופיעו בפני שתי ועדות שונות של הקונגרס האמריקאי, אמרו שהמדינות שלהם - ממש כמו מדינות אחרות בארה"ב - כבר נקטו צעדים כדי לטפל בגירעון התקציבי. עם זאת, אמרו המושלים, לא יהיה די בפעולות אלו.



"אנחנו מקצצים כל מה שאנחנו יכולים", אמר פטרסון בפני הקונגרס, והוסיף: "ולכן אנחנו מרגישים שצעדים הגיוניים מצד הממשל הפדלי יסייעו לנו ברגע זה". קורזין אמר: "אנחנו זקוקים לסיוע פדרלי כדי לעבור את הזמנים הקשים האלה".



דבריהם של שני המושלים הגדילו את הלחץ המופעל על ממשל ארה"ב לכלול כספים שיועברו לממשל של המדינות במסגרת תוכנית התמריצים הבאה.



במסיבת עיתונאים שהתקיימה מאוחר יותר קראו פטרסון וקורזין לסיוע בהשלמת פרויקטים הקשורים לתשתיות, כמו בניית גשרים וכבישים, וסיוע לתוכניות סוציאליות. "הממשל הפדרלי מתעלם מהממשל המקומי אשר נמצא בסכנה אמיתית", אמר קורזין.



שווי הסיוע לו קוראים מושלי המדינות קרוב לוודאי עומד על מאות מיליארדי דולרים. נציגי מפלגת הדמוקרטים בקונגרס אמרו כי היו שמחים להעביר חקיקה שמעניקה סיוע לממשל המקומי בארה"ב כמה שיותר מהר, אבל ישנו ספק לגבי אישור תוכנית שכזו על ידי הנשיא ג'ורג' וו. בוש.



יום לפני שדיבר מול הקונגרס הזהיר פטרסון כי הגירעון של מדינת ניו יורק עלול להגיע ל-47 מיליארד דולר במהלך 5-3 השנים הקרובות. "אני מאמין שאם לקח לממשל הפדרלי שבועיים להבין מאיפה ימצא 700 מיליארד דולר כדי לחלץ את הוול סטריט ואת בכירי הבנקים, הוא יכול למצוא חלק השווה לנתח קטן מהסכום הזה כדי לסייע לשמור על השירותים החיוביים לקיום המדינות", אמר פטרסון.



"אם הממשל הפדרלי לא ינקוט פעולות התוצאות עלולות להיות הרסניות בכל פינה בארה"ב", הזהיר פטרסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully