וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיל קסאם בתא המטען

אופיר בר-זהר

30.10.2008 / 10:12



צלם "ידיעות אחרונות", גדי קבלו, הגיש תביעת נזיקין בסך 400 אלף שקל נגד הסופרת ועיתונאית "ידיעות אחרונות" ב-30 השנים האחרונות עמליה ארגמן-ברנע, הוצאת הספרים כתר, עיתון "מעריב" וכתב המדיה לי-אור אברבך - כך נודע ל-TheMarker. התביעה, שהוגשה אתמול לבית משפט השלום בהרצליה על ידי עו"ד דן חי, מתייחסת לספר "עם סגירת הגיליון" שנכתב על ידי ארגמן-ברנע ופורסם על ידי הוצאת כתר.

בספר, שיצא לאור באוגוסט 2008 ועוסק בחצר האחורית של העיתונות בישראל, מתארת ארגמן-ברנע צלם שהגיע ל"ידיעות אחרונות" מעיתון מתחרה ונוסע כשתא המטען במכוניתו מאוחסן טיל קסאם. לפי התיאור בספר, כשהצלם נשלח לתעד נפילת טיל הוא נוסע למקום האירוע, מוציא את הקסאם ממכוניתו, מצלמו ושולח למערכת. על פי התביעה, מיד לאחר פרסום הספר הבינו רבים כי הכוונה היא לגדי קבלו מאחר שהוא הגיע מהעיתון המתחרה ותיעד עבור "ידיעות אחרונות" את אזור שדרות בשנים שקדמו לפרסום הספר.



בנוסף, מתמקדת התביעה בכתבה שפורסמה באתר NRG השייך למעריב, ושעסקה בספר. בספטמבר 2008, חודש לאחר יציאת הספר לאור, פורסמה באתר ידיעה שכותרתה "ידיעות מציג: מפברק הקסאמים", שעסקה בצלם הקסאמים המתואר בספר, ובה נכתב במפורש כי הצלם הזייפן הוא לא אחר מאשר התובע גדי קבלו.



בתביעה כותב עו"ד חי, מומחה לדיני תקשורת ולשון הרע, כי "תיאור הדברים בקשר לתובע בספר אינו אמת. הדברים חמורים מאוד ומעמידים את התובע באור שלילי והרסני". חי אומר עוד כי "האצבע קלה על ההדק בהפצת לשון הרע והקורבנות נאלצים להתמודד עם נזק בלתי הפיך למוניטין המקצועיים שלהם. המלה הכתובה נהפכה לשכירת חרב בידי כל מי שיש לו מקלדת ושאיפות לרייטינג. על בתי המשפט להגביל את הקלות הבלתי נסבלת של הפגיעה בשם הטוב". לאור זאת תובע קבלו, כאמור, 400 אלף שקל מהנתבעים.



עמליה ארגמן-ברנע מסרה בתגובה: "איני מזהה את גדי קבלו, מעולם לא הזכרתי את שמו ואיני אחראית לפרשנויות של ביצת הברנז'ה". ארגמן-ברנע ביקשה להוסיף כי "הפוסל במומו פסול". הוצאת כתר לא הגיבה לידיעה. "מעריב" ולי-אור אברבך לא הגיבו לידיעה. (מספר תיק 08-09-13021)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully