וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה קטנה מהצפוי ברווחי דויטשה בנק ברבעון השלישי: רווחי הבנק ירדו ב-72% ל-435 מיליון יורו

סוכנויות הידיעות

30.10.2008 / 10:13

שינוי בחוקי ראיית חשבון אפשרו לדויטשה בנק לבצע מחיקות קטנות מהצפוי בשווי 1.2 מיליארד יורו


, הבנק הגדול בגרמניה, רשם רווח גבוה מציפיות האנליסטים ברבעון השלישי, לאחר החלתם של חוקי ראיית חשבון חדשים אשר אפשרו לו לבצע מחיקה קטנה יותר בשווי נכסים.

הרווח הנקי של הבנק ירד ב-72% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2007, הסתכם ב-435 מיליון יורו (573 מיליון דולר). החוקים החדשים הנוגעים למחיקת שווי של נכסים הביאו לכך שהבנק נאלץ לבצע מחיקה בשווי 1.2 מיליארד יורו, במקום מחיקה של כ-2 מיליארד יורו.

אנליסטים הטילו ספק אתמול ביכולתו של דויטשה בנק להמשיך ולשמור על פעילות תקינה ועל אמון המשקיעים בלי לגייס הון. בנק אחר בנק בארה"ב ואירופה החלו לחפש הזרמת הון ממשקיעים חדשים וקיימים, ממשלות ברחבי העולם הזרימו הון אל תוך המערכות הפיננסיות המקומיות – ודויטשה בנק התנגד להזרמת הון.

למרות שהבנק נאלץ לבצע מחיקה של 7 מיליארד יורו (8.7 מיליארד דולר) במהלך השנה האחרונה ולמרות שמחיר המניה של הבנק צנח בצורה כואבת, הבנק הגדול בגרמניה המשיך להתעקש כי המאזן שלו חזק מספיק.

ובכל זאת, לפי העיתון "פייננשל טיימס", אנליסטים רבים צופים כי חטיבת בנקאות ההשקעות וחטיבת הנכסים של הבנק ספגו הפסדים בשל הטלטלות בשווקים. הם מעריכים כי דויטשה בנק לא יוכל לנצח להתנגד לגיוס הון – צעד שבנקים רבים ראו כצעד של החזרת ביטחון המשקיעים.

ואכן, חטיבת בנקאות ההשקעות של דויטשה בנק רשמה הפסד רבעוני שלישי ברציפות. ההפסד עמד על 789 מיליארד יורו. מניית דויטשה בנק ירדה ב-72% עד כה השנה בבורסת פרנקפורט, ובכך ירד נחתך שווי השוק של החברה ל-14.2 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully