וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: התחזקות השקל תימשך

TheMarker

30.10.2008 / 10:12

לדברי רודיאן רחנייב אנליסט בכיר בבית ההשקעות נתוני האבטלה הנמוכים בישראל ופער הריביות מול ארה"ב יפעלו לטובתו; היחלשות הדולר מחזקת גם את היורו והליש"ט; הזהב רושם שיא של שבוע


הדולר צובר הפסדים כנגד היורו לאחר שאתמול, יום רביעי, קיצץ הפדרל רזרב בחצי אחוז את הריבית לטווח קצר לשיעור של 1.0%, בכדי לתמוך בפעילות הכלכלית בארה"ב. הדולר נסחר סביב 1.2970 דולר ליורו, סביב 1.6400 דולר לליש"ט וסביב 1.2230 מול הדולר הקנדי נכון לשעה 21:45 (GMT) אמש.

השקל רשם עליות כנגד ביום רביעי על רקע היחלשות השטר הירוק בזירה העולמית והסנטימנט החיובי מצג נתוני האבטלה הנמוכים שהתפרסמו בישראל, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1984. החוזה העתידי על הזהב נסחר בשיא של שבוע כאשר המחיר עלה לרמה גבוהה של 775 דולר לאונקיה על רקע היחלשות הדולר בזירה הגלובלית.

החוזה העתידי על הנפט זינק אמש לשיא של 69.20 דולר לחבית בעקבות הקיצוץ בריבית וחולשת הדולר ביומיים אחרונים שדחפה את מחירי הנפט מעלה. החוזה העתידי על הזהב נסחר בשיא של שבוע כאשר המחיר עלה לרמה גבוהה של 775 דולר.

הבנק המרכזי בארה"ב השאיר את הדלת פתוחה לקיצוצי ריבית נוספים על אף שיעורה הנמוך של הריבית. כיום עומדת ריבית הפדרל ריזרב במקום השני ברשימת המדינות בעלות הריבית הנמוכה לאחר יפאן המחזיקה בריבית של 0.5%. התאוששות שוק המניות העלתה את היקף פעילותם של שחקני הקארי טרייד הלווים את המטבעות בעלי הריבית הנמוכה כגון היין והדולר וקונים מטבעות עם ריבית גבוהה כגון הקיווי הניו זילנדי והאוזי האוסטרלי הנהנים מריבית של 6.5% ו-6.0% בהתאמה.

הליש"ט מחזיר את ההפסדים וחוזר לעלות מהשפל של 1.5266 דולר לליש"ט בסוף השבוע שעבר לרמת שיא של 1.6475 מול הדולר, ביום רביעי השבוע. הסיבה המהותית היא העליות של שוק המניות האמריקאי שמשכו אחריהן את המדד הבריטי, הפוטסי 100, כאשר המשקיעים החלו להזניח את הדולר ובכך חיזקו את הליש"ט. יחד עם זאת, צפוי הבנק המרכזי בבריטניה להפחית את הריבית במדינה ב-0.5% לרמה של 4.0% כבר בשבוע הבא ולהביא לגל של מימושים על השטר האנגלי.

היום בשעה 7:00 (GMT) יפורסמו נתוני האינפלציה הלאומית בסקטור הבתים בבריטניה. בגוש היורו תתמקד תשומת הלב במספר המובטלים בגרמניה, הנתון יפורסם בשעה 8:55 (GMT) ובארה"ב יתפרסם התמ"ג הרבעוני בשעה 12:30 (GMT) כאשר נתוני הצמיחה צפויים להיות שליליים.

דולר/שקל: השקל הישראלי רשם עליות כנגד הדולר ביום רביעי על רקע היחלשות השטר הירוק בזירה העולמית. הקיצוץ בריבית בארה"ב, בשיעור של 0.5%, הגדיל את פער הריביות בין ישראל לארה"ב לרמה של 3.0% לטובת השקל. בנוסף, נתוני העבודה בישראל תומכים בסנטימנט החיובי של השטר הישראלי. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל פרסמה ביום שלישי את נתוני האבטלה לחודש אוגוסט אשר הסתכמו ב 5.9% בלבד, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1984. השקל סגר את המסחר ביום רביעי סביב הרמות של 3.7800 אל מול הדולר.

זהב: החוזה העתידי על הזהב נסחר בשיא של שבוע כאשר המחיר עלה לרמה גבוהה של 775 דולר לאונקיה על רקע היחלשות הדולר בזירה הגלובלית. הפד קיצץ חצי אחוז בריבית לטווח קצר כצפוי ביום רביעי והעמידה על רמה של 1.0%, התוצאה הייתה היחלשות הדולר כנגד היורו ומנגד עליות שערים של המתכת היקרה. מבחינה טכנית פריצת רמת התנגדות של 780 דולר לאונקיה תהווה טריגר לעליות נוספות של החוזה על הזהב. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 754.55 דולר לאונקיה.

נפט: החוזה העתידי על הנפט זינק אמש והגיע לשיא של 69.20 דולר לחבית. הפדרל רזרב חתך בחצי אחוז בריבית לטווח קצר בכדי להוציא את המדינה ממשבר האשראי ולתמוך בפעילות הכלכלית באמריקה. הדולר איבד גובה זה יום שני ברציפות ודחף את מחירי הנפט מעלה. מבחינה טכנית רמת ההתנגדות המשמעותית עומדת על 70.00 דולר לחבית עם מטרה לרמה של 76.50 דולר לחבית. החוזה העתיד על הנפט סגר את המסחר ביום רביעי סביב הרמות של 68.25 דולר לחבית.

הכותב, רודיאן רחנייב, הוא אנליסט בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully