וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: חלוקת מניות דלק נדל"ן כדיבידנד מחזקת את קבוצת דלק

TheMarker

30.10.2008 / 10:44

לדברי האנליסטים גל ריטר מכלל פיננסים הקטנת החשיפה של הקבוצה לדלק נדל"ן, הירידה ברמת האובליגו, ומעבר לחשיפה הקיימת פירושה שקבוצת דלק לא תיאלץ להזרים כספים נוספים לדלק נדל"ן


"הפרדת והפיכתה לחברה אחות , מקטינה באופן משמעותי את הסיכון הקיים כיום בקבוצה" כך העריכה היום אנליסטית כלל פיננסים, גל רייטר.

לדבריה "הקטנת החשיפה של הקבוצה לדלק נדל"ן, ירידה משמעותית ברמת האובליגו, ומעבר לחשיפה הקיימת בשיעור של 420 מיליון שקל הלוואות וערבויות פירושה שקבוצת דלק לא תיאלץ להזרים כספים נוספים לדלק נדל"ן". כלל פיננסים ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת שוק' לקבוצת דלק במחיר יעד של 360 שקל למניה.

בתחילת אוקטובר הודיעה קבוצת דלק על כוונתה לחלק את אחזקת דלק נדל"ן שברשותה, לבעלי מניותיה. משיחת הועידה שקיימה אתמול הקבוצה עולה כי קבוצת דלק מחזיקה כ-103 מיליון מניות דלק נדל"ן, אותן היא מתעדת לחלק את כדיבידנד לבעלי מניותיה.

כל בעל מניות בחברה יקבל לידיו מניות של דלק נדל"ן ששיעורן מתוך כלל המניות שיחולקו זהה לשיעור אחזקותיו במניות החברה. כלומר, במידה וכל המניות שברשותה יחולקו, כל מנייה של קבוצת דלק תקבל כ-9 מניות של דלק נדל"ן.

קבוצת דלק צפויה להפחית 1.5 מיליארד שקל (השווי בספרים של דלק נדל"ן) מיתרת העודפים לחלוקה שעומדת על כ-3 מיליארד שקל. תהליך הפרדת דלק נדל"ן יעשה דרך המאזן, ומלבד סוגיית המס לא צפויה השפעה על דו"ח רווח והפסד.

להערכת רייט על מנת להשלים את החלוקה צריכות לבוא על פתרונן שתי סוגיות מרכזיות. הראשונה היא סוגיית מס הכנסה - תשלום המס במקור שנדרש בחלוקת דיבידנד.

הפתרון המסתמן - קבוצת דלק תשלם את כל המס של בעלי המניות בגין חלוקת הדיבידנד, ותמורת התשלום, היא צפויה להשאיר אצלה מניות של דלק נדל"ן בשווי המס ששולם.

הסוגיה השנייה היא האם חלוקת דלק נדל"ן כדיבידנד תחשב כמכירה, והאם קיים רווח לצרכי מס?

מצבת ההתחייבויות של קבוצת דלק צפויה לקטון בכ-23 מיליארד שקל ומצבת הנכסים צפויה לקטון בכ-26 מיליארד שקל. ההון העצמי של החברה צפוי לקטון בכ-3 מיליארד שקל: 1.5 מיליארד שקל מיתרת העודפים וכן כ-1.5 מיליארד שקל זכויות מיעוט.

התחייבויות הקבוצה צפויות לרדת מרמה של 33 מיליארד שקל לכ-15 מיליארד שקל. המשמעות - ירידה משמעותית בהיקף האובליגו של הקבוצה הצפויה להביא לירידה בהוצאות המימון. לא צפוי שינוי מהותי ביחסים הפיננסים של הקבוצה, ברמת המינוף וברמת החוב נטו.

קבוצת דלק צפויה להשאר עם חשיפה לדלק נדל"ן ותמשיך להחזיק מניות דלק נדל"ן בשווי גובה המס במקור שתיאלץ לשלם בגין הדיבידנד של בעלי מניותיה. קבוצת דלק העניקה לדלק נדל"ן הלוואות על סך 323 מיליון שקל וכן ערבויות בהיקף 118 מיליון שקל. כמו כן, לדלק נדל"ן הלוואה על סך 75 מיליון שקל מהפניקס. דלק נדל"ן לא תיאלץ לפרוע פירעון מוקדם את ההלוואות שכבר ניתנו, אך היא גם לא תקבל הלוואות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully