וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: מניית שטראוס מתומחרת בחסר ומהווה הזדמנות קנייה

TheMarker

30.10.2008 / 11:46

בית ההשקעות העלה הבוקר את ההמלצה על קבוצת שטראוס ל'תשואת יתר' במחיר יעד של 50 שקל למניה


בית ההשקעות לידר שוקי הון העלה הבוקר את ההמלצה על קבוצת ל'תשואת יתר' במחיר יעד של 50 שקל למניה. להערכת האנליסטית גליה מיכליבץ' מבית ההשקעות מניית שטראוס מתומחרת בחסר ומחירה מהווה הזדמנות קנייה.

להערכת מיכליבץ' "צפויה פגיעה בשיעורי הצמיחה והגברת התחרות במדינות בהן פועלת שטראוס, מצד שני, תקופה כזו מגלמת פוטנציאל להצפת ערך עתידית לחברות שידעו לנצל את ההזדמנויות השונות בשוק".

שטראוס מתמודדת עם צפי להאטה כלכלית עולמית וישראלית ועימה ירידה בצריכה והורדות מחירים, התמודדות בזירה הבינלאומית מול קונצרני ענק, אי יציבות במחירי חומרי גלם, ושינויים בשער החליפין. עם זאת, מאמינים בלידר "כי חששות אלה כבר באו לידי ביטוי בירידה במחיר המניה ומחירה הנוכחי מהווה הזדמנות קניה".

לדברי מיכלביץ' ניסיונה של הנהלת שטראוס ויכולתה המוכחת בחו"ל עם אקזיטים לקרן TPG בפעילות הקפה ולפפסיקו דרך פעילות הסלטים, מאזן יציב וכסף נזיל בקופה (ברבעון השלישי יכנסו כ-293 מ' דולר נוספים לקופה מעסקת TPG), יאפשרו לקבוצה לנצל את המצב לטובתה.

בלידר שוקי הון מדגישים את הדיסקאונט שנפתח בין שווי המניה הכלכלי למחירה בשוק ומאמינים כי המחיר מהווה הזדמנות קניה למרות ששיפור מהותי יותר יבוא לידי ביטוי רק בדוחות רבעון 4 ב-2008.

שטראוס נסחרת בסביבת מכפילים דומה ליתר החברות בענף, אולם השנה האחרונה בשווקים הראתה שחברות שנראו מעניינות ונסחרו במכפילים נמוכים, התרסקו ביחד עם כל הסקטור. להערכת לידר, הסקטור בו שטראוס פועלת הוא אחד מהסקטורים בהם נכון להיות בו בימים אלה.

מתחילת השנה ירד מחיר מניית שטראוס בכ-37%. אמנם, חלק מהירידות האמורות משקפות את הצפי להאטה ורמת הסיכון שעלתה בפעילות הקבוצה כפי שציינו לעיל, מצד שני להערכת לידר המניה ירדה יתר על המידה, כאשר יש לזכור כי ששטראוס הינה חלק מענף דפנסיבי ובתקופות מיתון אנשים ממשיכים לצרוך מזון.

על אף הצמיחה הנמוכה בישראל, שטראוס היא עדיין שחקנית דומיננטית ובעלת מעמד איתן בשוק המקומי. מרבית פעילות החברה בחו"ל מתבססת על ייצור מוצרי קפה בסיסיים (קפה שחור) ולא מוצרי פרימיום, הנפגעים הראשונים בעת מיתון.

שטראוס נסחרת היום לפי שווי שוק של כ-4 מיליארד שקל, כאשר להערכת לידר שוקי הון, קיים פער של כ-33% בין השווי הכלכלי למחיר האמור. בסוף אוגוסט האחרון הקבוצה סגרה את עסקת המכירה של רבע מהחזקותיה בחברת הקפה לידי קרן TPG.

על אף שתנאי השוק השתנו מאז נקבע מחיר העסקה לראשונה (תחילת מאי), נותר המחיר ללא שינוי ומשקף שווי חברה של כ-865 מיליון דולר לפני הכסף. לאור העובדה שהחוב הפיננסי נטו של שטראוס עומד על כ-1.3 מיליארד שקל והרווח התפעולי השנתי בישראל עומד על כ-260 מיליון שקל, להערכת לידר מניית שטראוס מתומחרת בחסר.

ירידת מחיר חומרי הגלם טובה לכלל ספקיות המזון ואצל שטראוס השיפור יורגש הכי מהר. שטראוס היתה מהנפגעות הגדולות כתוצאה מעליית מחירי חומרי הגלם, בעיקר בפעילותה הבינלאומית עם קושי בגלגול המחירים לצרכן, ואי יכולת לרכישה מוקדמת של מלאי קפה בברזיל . להערכת לידר, אותן סיבות שהביאו לשחיקה במרווחים, יביאו בעתיד הקרוב לשיפור בפעילות.

להערכת גכלכלני לידר שוקי הון הצפי לשיפור בדו"חות הכספיים (בעיקר ברבעון הרביעי) יתבטא בשיפור בפעילות המקומית ביחס לחציון הראשון של 2008, שיפור במרווחים כתוצאה מירידה חדה של מחירי הקפה והתחזקות הדולר שתביא לשיעורי צמיחה גבוהים בפעילות בארה"ב (סברה ומקס ברנר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully