וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: המלצת "קניה" לגרנית במחיר יעד של 9.94 שקל- גבוה ב-48% ממחירה הבוקר

יעל פולק

30.10.2008 / 11:59

פלי שביב: "אי הסחירות של סונול מקשה על הצפת ערך משמעותית מפעילות מרכזית זו"


בפסגות מתחילים לסקר את , הזרוע הציבורית של חברת קנית שבבעלות קבוצת עזריאלי, בהמלצת "קניה" ובמחיר יעד של 9.94 שקל. מחיר זה גבוה ב-48% ממחיר המניה הבוקר. עיקר אחזקותיה של גרנית הן בתחום תזקיקי הנפט באמצעות הבעלות על סונול וסופרגז, אחזקה בטמבור בתחומי הצבע, פעילות נוספת בתחומי המים, נדל"ן מניב ועוד מספר פעילויות נוספות בהיקפים לא מהותיים.

"העובדה שסונול היא החברה הלא סחירה היחידה מבין ארבע חברות הדלק הגדולות, מקשה על הצפת ערך משמעותית מפעילות מרכזית זו", כותב האנליסט פלי שביב מפסגות. "החברה שוקלת להנפיק את סונול לאחר המהלך של ייצוב פעילותה התפעולית, אם כי הדבר עשוי להיות קשה מאד בתנאי השוק השוררים כיום".

"לאור מגבלת הסחירות והעובדה שסונול אינה חברה נסחרת, סביר להניח שלא נראה סגירה מהירה של כל הדיסקאונט הקיים בתקופה הקרובה, בייחוד בהינתן תנאי השוק", מסביר שביב. "יחד עם זאת, אנו רואים בחיוב את העובדה שלחלק משמעותי מפעילות החברה יש קורלציה נמוכה יחסית עם מחזורים כלכליים, והוא מוטה לשוק הישראלי, בו ההאטה צפויה להיות חמורה פחות".

"החברה נהנית מהתדמית הסולידית יחסית של בעל השליטה, ובנוסף קיים בה פוטנציאל מעניין לטווח ארוך בתחום המים (התפלה, טיפול במים, פרויקטי תשתית), במסגרת פעילות GES. פוטנציאל נוסף טמון בהמשך התרחבות בתחום הרכב, שבשלב זה נמצא בפסק זמן (בתחום הרכב הפרטי), אם כי כוונת החברה ברורה לגבי פיתוח התחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully