וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס נשואה: מומלץ להשקיע במניית כי"ל - קפצה ב-20% בשבוע האחרון

רותם סלע

30.10.2008 / 12:16

מחיר היעד - 65 שקל גבוה ב-91% ממחיר המניה בפתיחה


מניית טיפסה בשבוע האחרון כבר ב-20% מנקודת השפל אותה רשמה ב-22 לחודש אוקטובר. כיום היא מובילה את העליות בבורסה התל אביבית עם זינוק של 9%. על פי אנליסט הכימיה, גלעד אלפר, מאקסלנס: "נראה כי מדובר בשינוי מגמה". על פי אלפר, יצר ההישרדות האנושי ורגולציה אמריקאית חוברים לכדי תמונה חיובית לחברת כימיקלים לישראל. אלפר מעניק למניית כי"ל מחיר יעד של 65 שקל הגבוה ב-91% ממחיר המניה בפתיחת המסחר היום.

על פי אלפר, חברות הכימיקלים סבלו בחודשיים האחרונים מתמחור לקוי שנבע ממצב השווקים, "הקורלציה הטבעית שהייתה במהלך כל השנה בין מחיר התירס לבין מחירן של מניות הדשנים נשברה בסוף ספטמבר. החל מאותו מועד החלו מניות הדשנים לרדת הרבה יותר חזק ממחיר התירס והנפט. מה שמצביע ככל הנראה על מכירה כפויה של מניות חברות הדשנים שנגרמה בין השאר בגלל הצורך של קרנות גידור רבות - שמניות הדשנים היו אהודות עליהן במיוחד - לפגוש בכסף מזומן בעקבות המשבר בשווקים".

למעשה, על פי אלפר, אמורות חברות הדשנים לקיים קורלציה ברורה עם מחירי התירס שנהנים מתחייה בעקבות השימוש הרב לצורך ייצור דלק ביולוגי. התירס - אחת משתי הסחורות החקלאיות הנפוצות בעולם - צורך כמויות גדולות של דשנים.

מבחינת מגמה ארוכת טווח - אלפר אופטימי, "התירס נהנה משתי מגמות שמסייעות לשמור על ערכו הראשונה - ביקוש קשיח לדלק צמחי - הנובע מרגולציה אמריקאית הגורמת לביקושים שלא כדרך הטבע בתירס". טיעון נוסף אותו מעלה אלפר, נוגע לשוויים היחסי של המטבעות העולמיים אל מול הסחורות החקלאיות, "ממשלות המערב מנסות לפתור את המשבר הפיננסי על ידי הדפסת כסף, לשמחתה של כימיקלים לשיראל תירס אי אפשר להדפיס ולכן מחירו היחסי צפוי לעלות כשיותר דולרים יתחרו על כל גרגר תירס. הבנק המרכזי האמריקאי יכול להדפיס כמה ניירות שהוא רוצה, הוא לא יכול להורות לחקלאי בנברסקה להדפיס יותר תירס", אומר אלפר ומסכם, "כימיקלים לישראל ויצרני התירס יזכו ככל הנראה להכנסה דולרית גבוהה יותר, השאלה היא מה יהיה שווין של דולרים אלו לנוכח המדיניות המוניטארית בהן נוקטות הממשלות העולמיות".

מחיר היעד אותו מעניק אלפר למניית כימיקלים לישראל הוא 65 שקל, מחיר הגבוה בכ-91% ממחיר המנייה בפתיחת המסחר היום, "למשקיע עם הראייה ארוכת הטווח, הסבור כי העולם לא הולך להגיע לסופו מומלץ להשקיע במניית כימיקלים לישראל, בניגוד למגזר הפיננסי ולעסקי אוויר תחום זה מוגן מהתנהגות הממשלות על ידי אינסטינקט ההישרדות האנושית, אנשים צריכים אוכל על הצלחת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully