וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העליות בבורסה, שוק האג"ח ממשיך להיחלש

נתן שבע

30.10.2008 / 13:06

בעשרת הימים האחרונים איבד מדד תל בונד 7%. "כולם חוששים כעת מגל נוסף של פדיונות בעקבות התשואות בקופות הגמל"

שוק איגרות החוב לא מצליח להתאושש ביומיים האחרונים למרות העליות בבורסה. מדד התל בונד יורד ב-0.5%, ומשלים ירידה של 7% בעשרה ימים. מדד התל בונד 40 יורד ב-0.4% ומדד התל בונד 60 משיל 0.4% ומשלים ירידה של 13% באותה תקופה.

"כל עלייה בתל בונד בימים האחרונים מובילה גל של מוכרים. מדדי התל בונד פתחו בעלייה יומיים ברציפות וחזרו לרדת כעבור שעה קלה", ציין אחד הפעילים היום בשוק תעודות הסל. "הפדיונות של קופות הגמל בימים האחרונים בעקבות הכותרות בעיתונים, ביחד עם היערכות של הגופים להמשך הפדיונות מובילות למכירות. כולם חוששים כעת מגל נוסף של פדיונות בעקבות התשואות בקופות של אוקטובר", מציין אותו פעיל.

אם בימי שיא המשבר איגרות החוב הממשלתיות שמרו על יציבות, הרי שגם אלה מצטרפות לירידות של הימים האחרונים. איגרות החוב השקליות מסוג שחר לטווחים של 8.5 שנים מאבדות עד 0.7% והתשואה עליהן עולה ל-6%. בסך הכל איבדו איגרות אלה 3% בעשרת הימים האחרונים. אג"ח ל-19 שנה מאבד 1.5% והתשואה עליה עולה ל-6.9%. איגרת זו איבדה 7% בתקופה זו. הירידות בטווחים הארוכים, מסבירים בשוק, מגיעות גם בשל הריצה להשקעה בטווחים קצרים למרות הסיכוי לרווחי הון בטווח הקצר.

פעיל אחר בשוק המוסדי ציין כי התיאבון לנזילות של קרנות הפנסיה וקופות הגמל מוביל את הירידות בשווקים. "מניות וני"ע אחרים כבר נמכרו, כשהמחירי המניות כבר לא כאלה אטרקטיוויים למכירה. מחפשים את האפיקים שפחות נפגעו בתקופה האחרונה ומוכרים אותם", אמר פעיל בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully