וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: שוק ההשקעות בארה"ב ימשיך להתכווץ בטווח הקצר עד בינוני

TheMarker

30.10.2008 / 12:54

גם כאשר שוקי האשראי יחלו לתפקד, תוכניות ופעילות השקעות לא יצאו מייד לפועל אלא ימתינו עד אשר תחל מדיניות פיסקאלית מרחיבה ומשמעותית או עד אשר תחל התייצבות בביקושים הריאליים



"הפשרה מהירה של הקיפאון בשוק האשראי האמריקאי היא הכרחית להתאוששות הכלכלה במדינה" כך העריך היום האנליסט אריה טל מספרינט. לדבריו נכון להיום, האינדיקטורים בארה"ב עדיין לא מעודדים כאשר מרווחי האשראי המרכזיים נמצאים בשיאם או לפחות קרובים לשם.



המרווח בין האג"ח חסר הסיכון של ממשלת ארה"ב לבין הריבית הבין בנקאית (ליבור) – הידוע בשם מרווח ה-TED – ממשיך להתרחב ולשקף את חוסר האמון של המוסדיים ובעיקר של המערכת הבנקאית.



לדברי טל "אם אין פעילות אשראי, אין פעילות השקעות, אין צריכה, וכך גם אין כלכלה". בספרינט צופים כי הגישה לאשראי בארה"ב לא תתאפשר מיד ולכן פעילות ההשקעות תמשיך להתכווץ בטווח הקצר-בינוני. רכישת ניירות הערך למסחר (Commercial Paper) על ידי הבנק הפדראלי הינו צעד מבורך והתחלה טובה ונחווה את השפעותיו בעוד מספר חודשים.



אין ספק כי צעד זה יממן את הפעילות השוטפת וייתן אויר לנשימה למגזר העסקי. אולם, גם כאשר שוקי האשראי יחלו לתפקד, תוכניות ופעילות השקעות לא יצאו מייד לפועל אלא ימתינו עד אשר תחל מדיניות פיסקאלית מרחיבה ומשמעותית או\ו עד אשר תחל התייצבות בביקושים הריאליים.



הבנק הפדרלי בארה"ב ביצע אתמול הרחבה מוניטארית נוספת, והחזיר את הריבית לרמה של 1% - רמה הזהה לריבית שנקבעה לאחר התפוצצות בועת ההייטק בתחילת שנות ה-2000. כלכלת ארה"ב נמצאת במצב גרוע יותר ביחס למשבר הכלכלי הקודם והצפי בשוק הוא שהבנק הפדראלי יהיה חייב לבצע פעולות מרחיבות נוספות.



לאור התנאים הכלכליים עשויים קובעי המדיניות לדחוף את עלות ההלוואות לרמות של אפס כבר במחצית הראשונה של 2009. כעת מעידים החוזים העתידיים על הריבית על סיכוי של 70% להורדה של רבע אחוז ל-0.75%, ו-30% להותרת הריבית ברמתה הנוכחית.



היום יפורסמו בארה"ב שלל נתוני מאקרו החל מהשעה 14:30, ביניהם תוצר מקומי גולמי, צריכה פרטית, דורשי דמי אבטלה חדשים והאינפלציה הנגזרת ממדד ההוצאה והצריכה הפרטית. הנתונים צפויים להעיד כי הכלכלה האמריקאית התכווצה ברבעון השלישי בשיעור הגבוה ביותר מאז המיתון הקודם והאינפלציה ממשיכה להתמתן.



על פי סקר בלומברג, צפוי התוצר הלאומי גולמי בארה"ב לרדת בשיעור שנתי של 0.5% בחודשים יולי עד אוגוסט, כאשר הצריכה הפרטית צפויה לרדת באותו זמן בשיעור של 2.4%. להערכתנו, העצמת המשבר בשווקים הפיננסים יגרום להמשך ריסון של הצריכה הפרטית ופעילות ההשקעות, בעיקר עקב הקשחת תנאי האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully