וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר עדן:"פקיעת אוקטובר היתה דראמטית"; סבור כי הפקיעה מנעה עליות שערים חדות בבורסה התל אביבית

רותם סלע

30.10.2008 / 12:53

במחזור פקיעה של 1.3 מיליארד שקל סגר היום השוק על שער של 740.8 נקודות



איתמר עדן מנהל ההשקעות הראשי של קרן קריפטונייט סבור כי התנהגותה של הבורסה הישראלית היום מוכיח כי בימים של פקיעה, החוקיות של השווקים הפיננסיים משתנה. אלא שסיפורה של פקיעת אוקטובר איננו מסתיים כאן לדעתו. "מדובר בפקיעה דרמטית", אומר עדן, "שחקני המעו"ף הוכיחו שוב את יכולתם והורידו את השוק ברגע האחרון ל-740 נקודות והשוק פקע במחזור גבוה מהממוצע".



עדן סבור כי הפקיעה חוקים עשויה להטות את כיוונו של השוק ולהוות גורם דומיננטי לא פחות מהתנהגותם של השווקים הגלובליים. "עליות חדות בבורסה האמריקאית ובשווקי המזרח לא תורגמו לעליות דומות בשוק המניות הישראלי הכפוף בימים שכאלה לחוקים מעט שונים. השחקנים נאלצים לסגור פוזיציות ולמכור נכסים ביום הפקיעה ולכן איננו רואים עליות חדות".



"היה היום בבוקר קונה גדול שהעביר ביקושים בכ-750 מיליון שקל, הוא רצה לקנות את השוק בכל מחיר מה שגרם לשערים התיאורטיים של הפתיחה להיות גבוהים מאוד. עם זאת מדובר בעליות שיש בהן היגיון על רקע העליות חסרות התקדים בשווקי המזרח. מספר רגעים לפני הפקיעה עוד נעו חוזי נובמבר סביב שער של 750".



מחזור הפקיעה לחודש אוקטובר עמד על כ-1.3 מיליארד שקל, מחזור גבוה יחסית. השוק פקע ב-740.8 נקודות. "הדרמה החלה למעשה עוד אתמול, בזמן שמדדי המניות בניו יורק עלו בשיעורים חזקים במיוחד של כ-10%, השחקנים בתל אביב ציפו לעליות חדות של כ-4% ויותר", אומר עדן.



עדן מסכם, "אוקטובר היה חודש קשה מאוד למוכרי האופציות, וזאת למרות החופשות הארוכות והסטיות הגבוהות בתחילת החודש. סטיות התקן היו ברמתן ההיסטורית הגבוהה ביותר והגיעו עד לרמה של 75% בשל התנודות בשווקי העולם ובארץ. ניתן לומר כי קוני הפרמיות חגגו ואילו מוכרי הפרמיות בכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully