וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כלכלת הודו מתפתחת או צונחת?

TheMarker

30.10.2008 / 13:46

מצבה הכלכלי של הודו מראה סימנים חיוביים עם ירידה באינפלציה ועלייה במדד המכירות הסיטונאיות אולם בספרינט חוששים משוק מניות תנודי ולא יציב עדיין



מצבה הכלכלי של הודו מראה סימנים חיוביים, האינפלציה בהודו ירדה אל מתחת לרמת ה-11% בפעם הראשונה ומדד המחירים הסיטונאיים עלה בשיעור של 10.68% לעומת שנה שעברה, אך להערכת האנליסט אריה טל מספרינט צפוי שוק המניות ההודי להיות תנודתי בטווח הקצר ולהמשיך לחוות ירידה במחירי הנכסים הפיננסיים.



האינפלציה בהודו ירדה אל מתחת לרמת ה-11% בפעם הראשונה בחמשת החודשים האחרונים. מדד המחירים הסיטונאיים עלה בשיעור של 10.68% בשבוע שהסתיים ב-18 באוקטובר, לעומת שנה שעברה, לאחר שבשבוע הקודם עלה המדד בשיעור של 11.07%, כאשר בתחילת אוגוסט המדד נגע ברמה של 12.91%.



הירידה המשמעותית במחירים נרשמה בקטגוריות המזון, טקסטיל, מתכות, תחבורה, ומוצרי אנרגיה. להערכת האנליסט אריה טל מספרינט, הירידה בלחצים האינפלציוניים עשויה להניע את קובעי המדיניות לשנות את מיקודם מריסון האינפלציה לטובת תמיכה בצמיחה כלכלית לאור החרפת המשבר הפיננסי העולמי.



להערכת טל רמות המחירים בהודו ימשיכו לרדת על רקע ירידת מחירי הסחורות, בעיקר נפט ומזון, וירידה טבעית במחירי נכסים לאור ההאטה בביקושים. בנוסף, צופים בספרינט כי הבנק המרכזי יבצע בקרוב הפחתות ריבית נוספות על רקע עלייה בסיכוני הצמיחה.



נתוני הסחר הבינלאומי לחודש אוגוסט מעידים כי הצמיחה בהודו עדיין חזקה מאד עם עלייה בייצוא השנתי בשיעור של 51% ועלייה ביבוא בשיעור של 27%. אולם, הבנק המרכזי הוריד בשבוע שעבר את תחזית הצמיחה לרמה של 7.5% מרמה של 8% וזאת לאחר שהוריד את הריבית ב-20 באוקטובר ב-1% לרמה של 8%. בספרינט צופים כי הריבית בהודו תרד לרמה של 5% עד סוף 2009, יחד עם ירידה של כ-2% ביחס הרזרבה.



שוק המניות ההודי צפוי להיות תנודתי בטווח הקצר ולהמשיך לחוות ירידה במחירי הנכסים הפיננסיים, בעיקר עקב בריחת משקיעים זרים לכיוון מדינות מפותחות ובטוחות יותר כגון ארה"ב ויפאן. מגמה זו מתבטאת גם במטבע הרופי אשר פוחת בשיעור של 26% לעומת הדולר מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully