וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריפטונייט: פקיעת שוק האופציות ב-740.8 נקודות - גבוהה יחסית למחזור

TheMarker

30.10.2008 / 14:05

מחזור הפקיעה לחודש אוקטובר עמד על כ-1.3 מיליארד שקל; השוק פקע ב-740.8 נקודות



מחזור הפקיעה לחודש אוקטובר עמד על כ-1.3 מיליארד שקל, מחזור גבוה יחסית, שכהשוק פקע ב-740.8 נקודות. לדברי איתמר עדן, מנהל ההשקעות של קרן הגידור קריפטונייט "הבוקר הייתה תחושה שהפקיעה תהיה גבוהה בעקבות התנהגות השווקים בעולם, אולם, בשלב הרנדומאלי, לקראת סוף הפקיעה, החלו להגיע מוכרי המניות". מוכרי המניות הופיעו כאשר החוזה לחודש נובמבר נסחר על 750 נקודות עם עליה של 3.5%, וגרמו לפקיעה באזור 740.8 נקודות, ובתוך כך יצרו פער ארביטראז' של מעל לאחוז.



הדרמה החלה עוד אתמול, בזמן שמדדי המניות בניו יורק עלו בשיעורים חזקים במיוחד של כ-10%, ושחקני המעו"ף (ת"א 25) בתל אביב ציפו לעליות חדות של כ-4% ויותר וכך פתח השוק. אולם, העליות התמתנו והמדד נסגר בשיעור של 723 נקודות - עליה של כשני אחוז בלבד. לדברי עדן "גם היום, לאחר העליות החדות מאוד במזרח (כ-10%), ציפינו לפתיחה גבוהה מאוד ואכן החוזה שיקף את התחושה הזאת", אך למרות הכל והפקיעה נסגרה בעליה של 2.4%".



לדברי עדן אוקטובר היה חודש קשה מאוד למוכרי האופציות למרות החופשות הארוכות והסטיות הגבוהות בתחילת החודש. סטיות התקן היו ברמתן ההיסטורית הגבוהה ביותר והגיעו עד לרמה של 75% בשל התנודות בשווקי העולם ובארץ. "ניתן לומר כי קוני הפרמיות חגגו ואילו מוכרי הפרמיות- בכו", מסכם עדן.



מקבוצת אקספרט פיננסים נמסר כי מתחילת המסחר התיאורטי הוזרמו פקודות קנייה בשווי של 700 מיליון שקל שגדל למיליארד שקל. כנגדן, פקודות המכירה הרלוונטיות הופיעו רק לקראת סוף מסחר הפתיחה ומיתנו את עליית השערים. הציפיות היו כמובן לפקיעה סוערת בשל התנודתיות שאפיינה את שבוע המסחר האחרון, בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully