וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה רביעית ברציפות ביתרות המט"ח של רוסיה לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר - 485 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.10.2008 / 14:10

משבר הפיננסים אילץ את הבנק המרכזי למכור מזומנים על מנת לשמור על חוסן הרובל ולהזרים כספים לבנקים



יתרות המט"ח של רוסיה נפלו ב-31 מיליארד דולר בשבוע שעבר - הירידה החדה ביותר עד כה השנה - לאחר שהבנק המרכזי התקשה לחזק את הרובל, וכספים הוזרמו לסיוע למערכת הפיננסים הרוסית. יתרות המט"ח של רוסיה הסתכמו ב-484.7 מיליארד דולר בשבוע שעבר - הסכום הנמוך ביותר מאז סוף ינואר. יתרות המט"ח הצטמצמו כבר 4 שבועות ברצף.



"זה נתון גרוע ביותר", אמרה נטליה אורלובה, הכלכלנית הראשית באלפא בנק הרוסי, לסוכנות הידיעות בלומברג. "זה סימן שחברות החלו לא לבטוח ברובל". בעוד אימת המיתון מרחפת מעל ארה"ב, אירופה ומדינות ברחבי העולם בשל השווקים הקורסים ומחנק האשראי, רוסיה מתמודדת עם המכשול הגבוה ביותר שלה מאז הקריסה הכלכלית ב-1998.



יתרות המט"ח של רוסיה איבדו כבר 19% מאז תחילת אוגוסט, כיוון שהבנק המרכזי מוכר מטבעות על מנת לייצב את הרובל, והמשקיעים מושכים כספם מנכסים מסוכנים יחסית בשווקים מתעוררים. כ-15 מיליארד דולר מיתרות המט"ח שימשו למכירת מזומנים, ו-5 מיליארד דולר נוספים הועברו לבנק הפיתוח הממשלתי ונשקונומבנק כחלק מחבילת החירום הממשלתית. כך לדברי יבגני נדורשין, כלכלן בכיר בטראסט אינווסטמנט בנק הרוסי, לבלומברג. נדורשין אמר כי כשליש מהירידה מיוחסת להיחלשות היורו והליש"ט מול הדולר. הבנק המרכזי אמר כי מדיניותו שוללת הערות על התערבויות. ונשקונומבנק לא מסר תגובה.



ברוסיה מורגשות השלכות משבר הפיננסים באופן חריף, בין היתר כיוון שתחום היצוא העיקרי שלה - נפט, סבל מירידת מחירים חדה. משרד האוצר הרוסי הודיע השבוע על הורדת תחזית הצמיחה של המדינה, מ-7.8% ל-7.3%. משרד האוצר ייחס את ההאטה הצפויה בצמיחה לירידה בהשקעות שמקשה על עסקים להתרחב ולהשיג מימון.



סיטי וגולדמן סאקס צופים כי הרובל עשוי להיחלש ב-5% בשנה הקרובה, כשמחירי נפט נמוכים יותר יפגעו בעודף במאזן החשבון השוטף של רוסיה, שכיום עומד על 91.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully