וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 27% ברווחי פולקסווגן ברבעון השלישי הודות למכירות חזקות בשווקים המתעוררים

הדר תדמור

30.10.2008 / 14:13

מניית פולקסווגן מזנקת ב-11.5% בבורסת פרנקפורט



פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, רשמה עלייה של 27% ברווחיה ברבעון השלישי הודות למכירות מכוניותיה בסין, הודו ורוסיה. רווחי פולקסווגן הסתכמו ב-1.21 מיליארד יורו (1.58 מיליארד דולר), או רווח של 3.02 דולר למניה ברבעון השלישי. הכנסות החברה עלו ב-11% והסתכמו ב-28.9 מיליארד יורו.



אחד היתרונות הבולטים של פולקסווגן על פני יצרניות מכוניות אחרות הוא מגוון המכוניות הקומפקטיות שהחברה מציעה. בימים בהם מחירי הדלק לא זולים, נרשמות ירידות במכירות מכוניות זוללות דלק כמו ה-SUV ומכוניות ספורט. בתשעת החודשים הראשונים של 2008 עלו מכירות המכוניות של פולקסווגן ב-68% ברוסיה וב-13% בסין. הנתח של פולקסווגן משוק המכוניות העולמי עלה ל-10.5% בסוף ספטמבר.



פולקסווגן היא היחידה מבין עשר יצרניות המכוניות באירופה שרשמה עלייה במכירות המכוניות. בשוק האמריקאי ירדו מכירות המכוניות של החברה ב-9.4%, לעומת ירידה של 27% בממוצע בשוק.



מניית פולקסווגן מזנקת ב-11.5% בבורסת פרנקפורט. שווי השוק של פולקסווגן יותר מהוכפל ביום שני על רקע תוכניתה של יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית, פורשה, להגדיל את החזקותיה בחברה, אשר גרמה לשורטיסטים למהר ולרכוש מניות של פולקסווגן כדי לסגור פוזיציות.



מניית פולקסווגן נסקה ביום שני ב-147% בבורסת פרנקפורט, למחיר של 520 יורו למניה, המשקף לחברה שווי שוק של 145 מיליארד יורו (182 מיליארד דולר).



שורטיסטים - במקרה של פולקסווגן קרנות גידור ומשקיעים אחרים - מנסים להרוויח באמצעות הימור על ירידות במחירי מניות. ההימור מתבצע באמצעות הלוואת מניות מהברוקר, ומכירתן. אם מחיר המניה יורד, הם קונים מחדש את המניות, מחזירים את ההלוואה לברוקר, ומשלשלים לכיסם את ההפרש. אם מחיר המניה עולה, נדרשים השורטיסטים לרכוש את המניה בכל זאת על מנת להחזירה, מה שעשוי לגרור הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully