וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות: חברות הסלולאר הן האחרונות להיפגע ממיתון - עדיפות לסלקום על פרטנר

TheMarker

30.10.2008 / 14:49

מחיר היעד של פרטנר ל-81 שקל בהמלצת 'תשואת יתר';מחיר היעד של סלקום 130 שקל למניה בהמלצת 'קנייה'


בבית ההשקעות פסגות מעדכנים את מודל התמחור של חברות הסלולאר ומורידים את מחיר היעד של ל-81 שקל בהמלצת 'תשואת יתר' 20% מעל מחיר המניה בשוק עם צפי לתוצאות טובות ברבעון השלישי.

מחיר היעד של התכווץ בעקבות עידכון המודל ל-130 שקל למניה בהמלצת 'קנייה', 29% מעל מחיר המניה בשוק. דיסקאונט לצד צפי לתשואת דיבידנד גבוהה יותר של סלקום גם ב-2009 מתעדפים את מניית סלקום בתחום הסלולר, לדברי פסגות.

תחום הסלולר נחשב לאחד מתחומי הצריכה הבסיסיים וחברות הסלולר צפויות להיות האחרונות להיפגע באפקט הדומינו במשק וההיקף הפגיעה צפוי להיות נמוך יחסית. בהמשך לכך ביצעו בבית ההשקעות פסגות התאמות מסוימות למודלים הן ברמת התחזיות והן ברמת העלאת שיעורי ההיוון.

לדברי האנליסטיות טליה לויברג ולימור גרובר "הסיפור של חברות הסלולר אינו נעוץ בצמיחה אלא ביציבות התזרימים וביכולתן להניב תשואת דיבידנד למשקיע".

בפסגות מפחיתים את התחזיות ל-2009, כשההשורה התחתונה ממשיכה לגזור תשואת דיבידנד של מעל 9.5% בסלקום וכ-7.8% בפרטנר תחת מדיניות הדיבידנד הקיימת. תשואות אלו מהוות סיבה נוספת להמשך המלצת 'תשואת יתר' לענף הסלולר. מבין החברות - הדיסקאונט ותשואת הדיבידנד מובילות להמשך העדפה של סלקום עם המלצת "קנייה".

פרטנר צפויה להיות חברת התקשורת הראשונה שתפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ביום רביעי ה-5.11 עם שיחת ועידה באותו היום וכנס משקיעים ביום למחרת. סלקום תפרסם את התוצאות בשבוע שלאחר מכן בתאריך ה-10.11 ותערוך את הכנס הרבעוני שלה ב-13.11. להערכת פסגות תוצאות הרבעון יספקו קצת אור בסערת השווקים הנוכחית.

תחזיות לרבעון השלישי - לאחר רבעון שני חיובי מאוד בתעשיית הסלולר, מצפים בפסגות לתוצאות מצוינות של החברות גם ברבעון השלישי. הרבעון השלישי הוא החזק ביותר עונתית, התחרות נרגעה, התיירות הגיעה בשיא (הכנסות נדידה אשר תרמו גם ברבעון השני) ואילו הדולר שמתחזק ממש בימים התחזק במהלך הרבעון השלישי (בממוצע) בשיעור של כ- 2% בלבד אל מול הרבעון השני, רמה כמובן נמוכה ביחס לרבעון המקביל. לכך יש להוסיף את העובדה כי השפעת החגים צפויה בעיקרה דווקא ברבעון הרביעי.

למרות הצפי לתוצאות חיוביות, הדגש של פסגות בימים אלו אינו על דו"ח אחד אלא על הרבה מעבר לכך. הדגש הוא על מידת הדפנסיביות או העמידות של חברות הסלולר למיתון הכלכלי המסתמן בישראל. אין ספק כי במקרה של מיתון במשק, יפגעו גם חברות התקשורת אך פסגות ממשיכה להיות כי מדובר על ענף דפנסיבי, שיהיה בין האחרונים להיפגע מהותית מבין ענפי הצריכה האחרים כדוגמת ענף הרכב אשר לגביו הסימנים מעידים כבר כיום על קיפאון כמעט מוחלט.

בחינת הזירה הרגולטורית, התחרותית והמאקרו כלכלית מתואמות תחזיות פסגות לרבעון הרביעי של 2008 ולשנת 2009. בית ההשקעות הפחית את הערכתו לגבי מספר המנויים החדשים ב-2009 והניח כי ניתן לצפות להאטה בקצב רכישת מכשירים חדשים, האטה בקצב צמיחת שרותי התוכן היקרים יותר ובסופו של דבר גם צמצום אם כי לא מהותי של משך הצריכה הסלולארית החודשית.

במקביל, העלו בפסגות את שיעורי ההיוון ל-9.5% בכדי לשקף טוב יותר את חוסר הוודאות הכלכלית. יש לציין כי שיעור הצמיחה שלנו עמד מאז תחילת השקת הסיקור על 1.5% בדומה לקצב צמיחת האוכלוסין ואין אנו רואים מקום לשנותו לטווח הארוך.

גם לאחר ביצוע ההתאמות למודלים, אשר להערכת פסגות לוקחות בחשבון תרחיש שמרני באשר להיקף הפגיעה בתחום הסלולר, תחום אותו הנחשב כתחום דפנסיבי ואחד מתחומי הצריכה הבסיסיים, מסיקים בפסגות כי גם במהלך 2009 צפויות החברות להעניק תשואת דיבידנד נדיבה למשקיע.

תשואה של 7.8% בפרטנר ( תחת מדיניות של 80% כמאושר היום) ותשואה של 9.7% בסלקום תחת המשך חלוקה של 95% מהרווח. מחזקות את הערכתנו העובדות כי שתי החברות, למרות תוכניות ההתרחבות (המוצהרות של פרטנר והאפשריות של סלקום) לא צפויות להידרש לביצוע השקעות הוניות מהותיות ושתיהן מהוות זרוע מניבה לבעלי המניות שלהן- סלקום לדסק"ש ופרטנר להאצ'יסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully