וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך של היום יתגלה עירום בעוד שנתיים

יעקב גבאי ויגאל דר

30.10.2008 / 15:44

כולם נוהרים למזומן - אך האג"ח הקונצרניות בתיק שלנו יניבו תשואה גבוהה יותר



>> המלך הבלתי מעורער של היום הוא המזומן. עם זאת, נדמה כי בעוד שנתיים-שלוש שנים, כשנסתכל לאחור על תקופה זו, נוכל לומר שאפיק זה היה הפחות אטרקטיווי מבין כולם.

קיים פתרון חלופי, שמתאים למשקיעים שרואים לנגד עיניהם טווח השקעה של שנה לפחות ואינם מתרגשים יתר על המידה מתנודות חדות בטווח הקצר. פתרון זה גם לא מתייחס להרכב המלא של תיק סולידי, אלא מבטא רק את החלק הקונצרני.



הכוונה היא לתיק אג"ח מפוזר, המורכב לפחות מעשר אג"ח מדורגות, במח"מ בינוני של שלוש-ארבע שנים, המהוות הזדמנות אטרקטיווית במונחים של תשואה מול סיכון.



פיזור היא מלת המפתח



מלת המפתח ברשימת השיקולים להרכב התיק היא פיזור. המרכיב הראשון הוא פיזור ענפי: בתיק נכללים אג"ח מתחומי השירותים והאנרגיה (חשמל, 22 פז נפט, דלק ישראל), תקשורת (פרטנר), בנקים (פועלים), נדל"ן (גזית, איירפורט, אלוני חץ), אחזקות (אי.די.בי ודסק"ש). ללא ספק תחום הנדל"ן הוא תנודתי ביותר, אך אם תביטו בתשואות האג"ח של החברות שנבחרו - ייתכן שתופתעו.



בניגוד לאג"ח רבות מתחום הנדל"ן - הנסחרות בתשואות של 20%-30% - האג"ח שנבחרו הן בתשואות נמוכות משמעותית. יש בכך כדי ללמוד על רמת הבררנות הנדרשת כיום מהמשקיעים בשוק האג"ח הקונצרניות, וכמובן על בחירת תיק עם סיכונים שונים.



אם נבחן כיום את האג"ח של חברות הנדל"ן, נראה כי ניתן לחלק אותן באופן גס לשתי קבוצות - חברות שעיקר פעילותן בישראל וחברות עם פעילות בינלאומית ענפה. חברות כמו איירפורט ואלוני חץ מתאפיינות בפעילות מקומית בעיקרה, אשר בניגוד לשוק הנדל"ן העולמי ספגה פגיעה קטנה יותר. מסיבה זו גם אג"ח אלה ירדו פחות.



חלוקה אחרת של חברות הנדל"ן היא לחברות יזמיות ולחברות נדל"ן מניב. בעוד שהראשונות ספגו את הפגיעה הקשה ביותר במשבר הנוכחי, חברות הנדל"ן המניב נהנות מכך שבמידה רבה תזרים ההכנסות שלהן כבר מובטח, מכיוון שחלק ניכר מהנכסים שלהן מושכרים.



להשקיע גם בקטנות



מי שיבחן את הרשימה יראה כי היא כוללת גם אג"ח מסדרות קטנות יותר, ולא רק את האג"ח הגדולות בבורסה. זה ההיבט השני של הפיזור.



הפריחה של שוק תעודות הסל, בעיקר על מדדי התל בונד, הגדילה את התנודתיות באג"ח המשתייכים לאחד המדדים האלה, מאחר שבמקרה של פדיונות נאלצות תעודות הסל למכור אג"ח באופן גורף.



לפיכך, עדיף להכניס לתיק גם אג"ח שאינם נכללות במדדי התל בונד, אך נהנות מדירוג טוב וסחירות סבירה. חברות התקשורת, האנרגיה והשירותים מתאימות במיוחד לתקופה הנוכחית, מפני שהן חברות שבאופן מסורתי מתפקדות היטב בתקופות מיתון. עם זאת, גם בתחומים אלה חשוב הפיזור.



התשואה הפנימית של התיק המתואר, בהנחה שבכל אג"ח השקענו במשקל שווה, היא 7.94%, והמח"מ הוא 3.38 שנים. מדהים להיווכח שניתן לקבל, בממוצע לשנה, תשואה כזו הצמודה למדד. מול אג"ח ממשלתיות צמודות (כל האג"ח בתיק צמודות) למח"מ דומה, תיק זה יניב תשואה עודפת של 4%-4.5%. נדמה כי עודף תשואה זה מצדיק את תוספת הסיכון.



-



הכותבים הם מנהלי קרנות נאמנות בקבוצת הראל פיננסים. אין לראות במאמר זה משום ייעוץ השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully